عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
با توجه به شیوع کرونا در نجف، حکومت نظامی در این شهر اعلام شده است و افراد از ساعت 6 صبح تا 14 امکان تردد در شهر را دارند، حرم امیرالمؤمنین (ع) به صورت شبانه‌روز باز است.

عقیق:امروز برخی از رسانه ها و منابع خبری از بسته شدن حرم امیرالمؤمنین (ع) به دلیل شیوع کرونا خبر داده بودند، ام پیگیری های خبرنگار فارس از باز بودن این آستان مقدس حکایت دارد.

البته در روزهای اخیر به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، محدودیت هایی از سوی استاندار و پلیس نجف اشرف اعمال شده است، به طوری که از امروز با توجه به شرایط، منع رفت و آمد در این شهر در نظر گرفته شده است و افراد از ساعت 14 تا 6 صبح امکان تردد در شهر ندارند. همچنین ادارات و حتی مغازه ها تنها در این مدت باز است و بیمارستان های نجف نیز برای جراحی و سایر امور درمانی هیچ فردی را پذیرش نمی کنند و تنها افراد با وضعیت خاص در بیمارستان ها بستری خواهند شد.

تعداد بازدید : 42

 

با وجود منع رفت و آمد و حکومت نظامی در نجف و از همه مهمتر کاهش فعالیت مغازه ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴، طی تماس خبرنگار فارس با حرم علوی، این آستان مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی بر روز زائران به صورت شبانه روز باز است.

البته با توجه به حکومت نظامی اعلام شده از سوی مسؤولان نجف، مردم تنها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ امکان تشرف به حرم علوی را دارند، چرا که در صورت تخلف از سوی افراد و خروج از منزل از ساعت ۱۴ جریمه سنگینی توسط مسؤولان و استاندار نجف اعمال خواهد شد. با پیش بینی این محدودیت ها، تعداد زائران حرم امیرالمؤمنین (ع) امروز بسیار محدود و حتی در ساعاتی از روز انگشت شمار بود.

همچنین با افزایش شیوع کرونا در نجف، در ورودی های شهر نجف تلی از خاک ایجاد کرده اند تا هیچ کسی امکان ورود یا خروج از این شهر را نداشته باشد.

به گزارش فارس، شیوع کرونا در جهان موجب شد تا عراق نیز مرزهای خود را از اواخر سال گذشته ببندد و همچنان مرزهای هوایی و زمینی عراق بسته است و زائران نیز امکان تشرف به عتبات ندارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین