عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام از تدارک ویژه برنامه‌های سوگواری و سخنرانی در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) خبر داد.

عقیق:علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام از تدارک ویژه‌برنامه‌های سوگواری و سخنرانی در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) خبر داد و اظهارداشت: این ویژه برنامه‌ها به همت هیأت رزمندگان اسلام در بارگاه ملکوتی امام خمینی (ره) به مدت هفت شب و بدون حضور جمعیت با حضور سخنرانان، مداحان و شعرا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سخنرانانی همچون حجج ‌اسلام علیرضا پناهیان، محمدمهدی ماندگاری، سیدحسین مومنی، کاظم صدیقی، محسن اراکی، رحیمیان و تحریری در این مراسم به ایراد سخن پیرامون ابعاد شخصیتی و مبارزاتی امام (ره) می‌پردازند.

مداحی افزود: همچنین مداحانی همچون سعید حدادیان، مهدی رسولی، محمدرضا طاهری، حسین طاهری، محمدرضا بذری و صادق آهنگران از جمله مداحان این مراسم سوگواری هستند و شعرایی همچون ولی‌الله زنجانی، مجید تال و جواد زمانی نیز در این مراسم به شعرخوانی می‌پردازند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام زمان برگزاری این ویژه‌برنامه سوگواری را روزهای ۱۰ تا ۱۶ خردادماه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ اعلام کرد و گفت: این برنامه به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد و دعای توسل، ندبه و کمیل هیأت رزمندگان اسلام نیز در این ایام در حرم امام خمینی (ره) اجرا می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به درخواست ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد کرونای شهر تهران به منظور صدور مجوز برگزاری مراسم در امامزادگان بزرگ تهران با فاصله‌گذاری اجتماعی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعیت اشاره کرد و گفت: این درخواست را ما برای برگزاری مناسبت‌های ماه شوال، هشتم شوال (سالروز تخریب قبور ائمه بقیع) و نیز۲۵ شوال (سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)) داشته‌ایم.

مداحی اضافه کرد: این مطالبه را از مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا داریم که هرچه زودتر در اماکن مذهبی که امکان تجمع معنوی و مذهبی وجود دارد، این امکان را برای برگزاری مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند، زیرا همان‌گونه که موضوعات اقتصادی مهم است، معتقدیم مردم نیاز به معنویت دارند و باید شرایط برای اجرای برنامه‌های مذهبی و معنوی فراهم شود.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم با فضای مجازی و رسانه، معنویت دلخواه را نمی‌توان عملی کرد، لذا تاکید داریم که  در حال حاضر که بازگشایی صحن‌های امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شده است، اجازه برگزاری مراسم با فاصله‌گذاری نیز فراهم شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین