عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ترویج فرهنگ دینی و قرآنی از دیرباز دغدغه مدیران سازمان اوقاف بوده، اما آنچه هم اکنون باید مورد توجه قرار گیرد، بردن قرآن به متن جامعه است، لذا باید در برگزاری مسابقات و عرضه قرآن تجدید نظر کنیم.

عقیق:محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درگفت‌وگو با روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ترویج آموزه های قرآنی در جامعه و با اشاره به نقش سازمان ها و نهادهای فرهنگی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه در بهبود وضعیت دینی و مذهبی مردم گفت: قرآن، کتاب مقدس و متعلق به همه مردمان است. خداوند در این کتاب آسمانی می فرماید ما این آیات را برای هدایت بشر فرستادیم، اما متأسفانه شاهد یک رویکرد تقلیل گرایانه هستیم که به شدت با آنچه در قرآن آمده است منافات دارد، قرآن نمی‌تواند برای عده ای محدود عرضه شود.چه شده که ما امروز متوجه این پیام نمی‌شویم که قرآن برای هدایت بشر آمده و فقط مختص عده‎ای مسلمان متدین مقید به آداب دین اسلام نیست.

 
وی اظهار کرد: باید در نحوه عرضه قرآن به شیوه ای متفاوت از قبل عمل کنیم. عرضه قرآن نباید فقط در مسجد و حسینیه باشد. قرآن باید به متن جامعه بیاید و مخاطب خود را پیدا کند. قرآن می تواند به ایستگاه های مترو و ورزشگاه ها و سینماها و در محل اجتماعات مردم عرضه شود. 
 
حق شناس افزود: در چندین نشست و همایش که با حضور خادمان قرآن و قراء مطرح برگزار شده و حضور داشته ام همواره به این نکته تأکید کرده ام که خداوند به شما استعداد و هنر تلاوت قرآن را داده و شما نباید خود را محبوس کنید، باید با تلاش خود قرآن را به متن جامعه ببرید، همان طور که پیامبر(ص) قرآن را بین عموم مردم عرضه می کرد، لذا باید در مسابقات و عرضه قرآن تجدید نظر کنیم. 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر برای بسیاری از نیازهای معرفتی نوجوانان و جوانان، محصولات قرآنی مناسب وجود ندارد و سازمان اوقاف می تواند با آسیب شناسی، ارزیابی و نیازسنجی به تولید، عرضه و توزیع محصولات قرآنی بپردازد.
 
وی تصریح کرد: همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در زیباسازی شهر همیار شهرداری باشد و با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری به توسعه و آبادانی شهر کمک کند.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین