عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
مردم مدینه پس از تعطیلی بیش از سه ماهه مسجدالنبی (ص)، در آخرین جمعه ماه مبارک ‌رمضان پشت درهای بسته این مکان مقدس به زیارت و نیایش پرداختند.

عقیق:شیوع کرونا در جهان، بسیاری از اماکن مذهبی همچون مسجدالحرام در مکه مکرمه و مسجدالنبی (ص) در مدینه منوره را تعطیل کرد.

با آغاز ماه مبارک رمضان، بسیاری از مسلمانان به ویژه مردم عربستان خواستار بازگشایی این اماکن مذهبی بودند؛ اما متولیان حرمین شریفین تنها با برگزاری نماز تراویح و نمازهای جماعت در مسجدالحرام آن هم فقط با حضور کنارکنان مسجدالحرام موافقت کردند و مردم عادی امکان تشرف به خانه خدا و‌ حتی مسجدالنبی (ص) را نداشتند و درهای خانه خدا بر روی مردم همچنان بسته است.

 

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، جمعی از مردم مدینه منوره که بیش از ۳ ماه در انتظار بازگشایی مسجدالنبی (ص) و زیارت پیامبر اعظم (ص) بودند، پشت درهای بسته مسجدالنبی (ص) حضور یافته و تا حوالی غروب آفتاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نیایش پرداختند.

همچنین برخی از مردم مدینه از پشت نرده‌های بقیع، ائمه مدفون در این قبرستان را از راه دور زیارت کرده و نماز زیارت اقامه کردند.

حضور زائران پشت درهای بسته مسجدالنبی(ص) +عکس

با توجه به بسته بودن خانه خدا و مسجدالنبی (ص) به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، وضعیت حج تمتع سال جاری نیز همچنان مشخص نیست و میلیون‌ها زائر حج تمتع در انتظارتصمیم نهایی سعودی‌ها هستند. 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین