عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه فرصت ماه مبارک رمضان، فرصت بابرکت است از این ماه به‌عنوان ماه کلاس تربیت و سیر معنویت یادکرد.

عقیق:آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: فرصت ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار پربرکت و نورانی برای همه بندگان است، همه باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم.
وی افزود: ماه شریف رجب و شعبان مقدمه‌ای برای ورود به ماه عبادت است، اگر انسان‌ها همت کنند و از ماه شعبان و رجب برای ورود به ماه رمضان به‌عنوان پیش مقدمه بهره بگیرند، به‌یقین با آمادگی صدر صد وارد ماه رمضان می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در دعاهای ماه رجب می‌خوانیم: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدْعُوكَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِكَ الْمَأْمُونُونَ عَلَى سِرِّكَ الْمُسْتَبْشِرُونَ بِأَمْرِكَ الْوَاصِفُونَ لِقُدْرَتِكَ الْمُعْلِنُونَ لِعَظَمَتِكَ أَسْأَلُكَ بِمَا نَطَقَ فِيهِمْ مِنْ مَشِيَّتِكَ فَجَعَلْتَهُمْ مَعَادِنَ لِكَلِمَاتِكَ وَ أَرْكَانا لِتَوْحِيدِكَ وَ آيَاتِكَ وَ مَقَامَاتِكَ الَّتِي لا تَعْطِيلَ لَهَا فِي كُلِّ مَكَانٍ يَعْرِفُكَ بِهَا مَنْ عَرَفَكَ لا فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلا أَنَّهُمْ عِبَادُكَ وَ خَلْقُكَ فَتْقُهَا وَ رَتْقُهَا بِيَدِكَ بَدْؤُهَا مِنْكَ وَ عَوْدُهَا إِلَيْكَ أَعْضَادٌ وَ أَشْهَادٌ وَ مُنَاةٌ وَ أَذْوَادٌ وَ حَفَظَةٌ وَ رُوَّادٌ فَبِهِمْ مَلَأْتَ سَمَاءَكَ وَ أَرْضَكَ حَتَّى ظَهَرَ أَنْ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
خدايا از تو درخواست می‌کنم، به‌حق معانى تمام دعاهايى كه متوليان امرت تو را به آن می‌خوانند، آنان كه امين راز تو هستند و به امر تو شادند و بیان‌کنندگان نيرويت و آشکار کنندگان بزرگی‌ات می‌باشند، از تو می‌خواهم به‌حق آنچه از مشيتت درباره ايشان گفته شد، پس آنان را قراردادی معادن كلماتت و پایه‌های توحيدت و آيات و مقاماتت كه تعطيلى براى آن‌ها درجایی نيست، تو را با آن‌ها شناسد هركه بشناسدت، بين تو و آن‌ها تفاوتى نيست جز این‌که ايشان بندگان و آفريده تواند كه باز و بسته شدن كارشان به دست‌توست، آغازشان از تو و انجامشان به‌جانب توست، آنان بازوان و گواهان و بخشندگان و مدافعان و نگهبانان و بازرسان‌اند، آسمان و زمينت را با حقيقت آنان انباشتى تا آشكار شد كه معبودى جز تو نيست.

وی یادآور شد: این دعاها نکات خیلی آموزنده‌ای دارند، زیرا اساس این کار معرفت، توکل به خدا، عشق به محمد و آل محمد و فداکاری در راه خدا است، باید همه این‌ها را از خدا بخواهیم و بدانیم که دعا کلید همه مشکلات است و مؤثر واقع می‌شود.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بعد از جنگ صفین بیانات بسیار نورانی راجعه به نقش، عظمت و برکات دعا بیان کردند، زیرا دعا کلید همه‌چیز است، دعا کلید آسمان و زمین و عمود دین است، اگر باکیفیت دعا کنیم، خواسته‌های ما برآورده می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین کلید همه آسمان‌ها و زمین‌ها به دست عظمت خدا است و خداوند این اجازه را داده که با دعا آن را بخواهیم و این خیلی مهم است. دعاهای بسیار نورانی همچون دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن کبیر، دعای افتتاح و دعای سحر را داریم و می‌توانیم در این ایام از این دعاها استفاده کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: یکی از کلیدهای مهم در برابر کرونا دعا است، زیرا کلید خزائن زمین و آسمان همین دعا است، باید در این شب‌ها و روزها از دعاها واردشده به زبان عربی استفاده کرد و اگر کسی نمی‌تواند به عربی بخواند می‌تواند با زبان عامیانه باخدا حرف بزند، حتماً لازم نیست عربی باشد. گرچه به زبان عربی بسیار زیبا است.
وی یادآور شد: دعا بسیار پربرکت است، شب‌های قدر برای دعا بسیار باعظمت است، شب‌های جمعه و روزهای ماه رمضان نیز همین‌جور است، در این روزها و شب‌ها از خدا بخواهیم ما را به راه خودش هدایت کند و استقامت در این راه را عنایت بفرمائید و توفیق بدهد تا قرائت قرآن، نماز اول وقت، شب‌زنده‌داری و شب‌های قدری را درک کنیم، زیرا همه این‌ها زمینه‌ای برای سیر الی الله است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: ماه رمضان کلاس تربیت و سیر معنویت است، کسانی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند از این فرصت بسیار زیبا بهره بگیرند و افزون بر تعلیم و تربیت دینی خانواده از مباحث معرفتی که از طریق رسانه ملی پخش می‌شود، استفاده کنند تا به کمال واقعی برسند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین