عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
حاج‌آقا مجتبی تهرانی:‌
آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) می‌گفت: جملات امام زین‌العابدین(ع) در وداع با ماه رمضان، تماما گویای آن است که بدانیم چه مقطع زمانی را از دست می‌دهیم. خوشا به حال کسانی که قدر دانستند و گره‌های دنیایی و اخروی خود را باز کردند.

عقیق:آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به موضوع وداع با ماه مبارک رمضان پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

جملات امام زین‌العابدین (ع) در وداع با ماه رمضان، تماما گویای آن است که شما بدانید چه گوهر گران‌بهایی یعنی این مقطع زمانی را از دست می‌دهید. شما بهترین فرصت‌ها را برای دین و دنیا داشتید. خوشا به حال کسانی که قدر این زمان و ماه رمضان را دانستند و توانستند گره‌های دنیایی و اخروی خود را باز کنند.

به خداوند می‌گویم: خدایا اگر کوتاه آمدیم، تو به کوتاهی‌های ما نگیر، به ما هم همان‌هایی که به دیگران محبت و لطف کردی، عطا کن. جوری نشود که ما از سر این سفره استفاده نکرده بلند شویم، به ما هم در این مهمانی مانند دیگرانی که پذیرایی کردی، عطا کن.

جملات امام زین‌العابدین (ع) عجیب است که همه دلالت بر عظمت ماه رمضان دارد. در روایتی از امام صادق (ع) داریم که «اگر کسی در ماه رمضان مورد غفران خداوند قرار نگیرد دیگر بعد از این ماه بعید است، بخشیده شود» به حسب ظاهر چندین ساعت برای ما باقی مانده است، از این فرصت استفاده کنیم.

خود من امشب فکر می‌کردم مگر می‌شود دست خالی کسی را برگرداند، مگر می‌شود کسی را به مهمانی دعوت کنی اما به او غذا ندهی. حاشا به کرمت! یا الله

فیلم این سخنرانی را انجا بشنوید:

تعداد بازدید : 45
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین