عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
حرم امام حسین (ع) در کربلا همزمان با ایام شهادت امام علی (ع) سیاهپوش شد و کتیبه‌های سیاه عزا در گوشه و کنار حرم سیدالشهدا (ع) نصب شد.

عقیق:حرم امام حسین (ع) که به مناسبت ولادت امام حسن (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان با نصب پرچم‌های سبزرنگ آذین‌‌بندی شده بود، همزمان با ایام شهادت امام علی (ع) سیاهپوش شد و کتیبه‌های سیاه عزا، جایگزین کتیبه و پارچه‌های سبزرنگ شدند.

تعداد بازدید : 36

 

بر همین اساس، پارچه‌های مشکی مزین به نام امیرالمؤمنین (ع) و احادیثی درباره جایگاه امام علی (ع) در حرم سید و سالار شهیدان نصب شد، به طوری که در هر گوشه و کنار شبستان و صحن حرم امام حسین (ع) سیاهی عزا به چشم می‌خورد.

تعداد بازدید : 19

 

در کربلا نیز با توجه به اعمال محدودیت به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، همچنان ورود افراد غیربومی به این شهر ممنوع است. اما این روزها حرم امام حسین (ع) چه قبل از افطار و چه بعد از افطار شاهد حضور پررنگ مردم کربلا است و زائران بسیاری از گوشه و کنار این شهر به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف می‌شوند.

 

تعداد بازدید : 20

همچنین با توجه به پهن شدن فرش‌های برخی قسمت‌های حرم امام حسین (ع)، زائران در حرم امام حسین (ع) دسته جمعی و به تنهایی به زیارت پرداخته و به نیابت از عاشقانی که به دلیل کرونا توفیق تشرف به حرم حسینی را ندارند، نماز زیارت اقامه می‌کنند.

جمع خوانی دعای فرج ساعاتی پس از اذان مغرب نیز در ماه مبارک رمضان هر شب صورت می‌گیرد و زائران حرم سیدالشهدا (ع) برای دفع بلا و برآورده شدن حوائج یکدیگر دعا می‌کنند.

به گزارش فارس، امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه احیای شب قدر و مراسم عزاداری امام علی (ع) در کربلا همچون گذشته برگزار نمی‌شود. در حالی که هر ساله جمع کثیری از زائران از نقاط مختلف دنیا برای احیای این شب‌های سرنوشت‌ساز به کربلا مشرف می‌شدند و مراسم شب‌های قدر با حضور هزاران زائر در بین‌الحرمین برپا می‌شد.

منبع:فارس

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین