عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: افراد بالای ۶۵سال و کمتر از ۱۸سال، کسانی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت کنترل نشده، سابقه فشارخون، آسم یا بیماری زمینه‌ای ریوی دارند بهتر است در مراسم شب‌های قدر شرکت نکنند.

عقیق:علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران در حاشیه مراسم تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اظهار داشت: تمام کسانی که به هر دلیلی از سلامت کامل برخوردار نیستند، توصیه می‌شود در مراسم شب های قدر امسال شرکت نکنند.

 وی گفت: افراد بالای ۶۵سال و کمتر از ۱۸سال، کسانی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت کنترل نشده یا افرادی که سابقه فشارخون، آسم یا بیماری زمینه‌ای ریوی مانند برونشیت دارند، بهتر است در مراسم شرکت نکنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: افرادی که در طول ۳هفته گذشته دچار بیماری حاد تنفسی بودند یا کسانی که علائم مشابه کرونا مانند تب، سرفه و تنگی نفس، دردهای عضلانی و سردرد، اختلال چشایی و بویایی دارند، نباید در این مراسم حضور پیدا کنند.

زالی با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به کرونا بودند و کمتر از ۳هفته از بهبودی شان می‌گذارد نباید در این تجمعات حضور پیدا کنند، تاکید کرد: افرادی که با مبتلایان با کرونا در تماس بودند، از این ممنوعیت برخوددار هستند.

وی افزود: کسانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی یا مدت طولانی کروتن مصرف می‌کنند و همچنین کسانی که سابقه سرطان دارند یا مبتلایان به بیماری عروقی، بهتر است در این مراسم شرکت نکنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه سه موضوع مهم ‌در انتقال کرونا شامل رعایت فاصله گذاری، زمان تماس افراد و تهویه فضا است، افزود: هرچه فاصله از یک و نیم  متر کمتر باشد به شکل تصاعدی احتمال ابتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند.

زالی بیان داشت: اگر تماس و کنار هم بودن افراد از ۱۵ دقیقه افزایش پیدا کند، احتمال ابتلا به صورت تصاعدی افزایش می‌یاید؛ بنابراین کوتاه کردن تجمعات مذهبی و ملی نکته بسیار مهمی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: این فضاها باید از پنجره‌های کافی و تهویه مناسب برخوردار باشند. بستن درب‌ها و روشن کردن کولرها اصلا توصیه نمی‌شود، این کار ممکن است سبب بقای بیشتر ویروس شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران استفاده از ماسک برای حضور در مراسم شب‌های قدر را ضروری دانست و گفت: این کار می‌تواند بخش زیادی از ابتلا را کم کند.

زالی خاطر نشان کرد: معمولا در هنگام تضرع و دعا به دلیل هیجانات ارزنده مثبت دچار ریزش اشک یا ترشحات بینی شود و ممکن است ماسک خیس و مرطوب شود؛ توصیه می‌شود ماسک جایگزین داشته باشند، در غیر این صورت از چندین لایه دستمال کاغذی در پشت ماسک استفاده کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین