عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
شب سی ام ماه رمضان در حسینیه همدانیها
مقامات معنوی که در قرآن، روایات و دعاها بیان شده، همه از جانب وجود خداوند برای انسان مقرر شده است . این نهایت محبت و لطف و احسان خداوند به یک مشت خاک است.

عقیق : آخرین شب از مراسم سخنرانی و مناجات توسط استاد حسین انصاریان مصادف با شب سی ام ماه مبارک رمضان در مسجد و حسینیه همدانی ها برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی استاد انصاریان را می خوانیم :

*مقامات معنوی که در قرآن، روایات و دعاها بیان شده، همه از جانب وجود خداوند برای انسان مقرر شده است . این نهایت محبت و لطف و احسان خداوند به یک مشت خاک است.

*خداوند در پیشگاه خودش حریمی برای انسان قرار داده که برای فرشتگان عرش قرار نداده . در آیات هفت به بعد سوره مومنون بیان شده که ملائک عرش وظیفه دارند که به این گونه انسان ها دعا کنند. که دعای آنها مستجاب است .

*کسانی که به این مقام می رسند به خاطر این است که گوششان برای دریافت حق باز بوده است . قرآن حدود نود بار از " گوش" نام برده و ارزش والایی برای آن قائل است . گوش واسط بین انسان و شنیدن کلام حق و آیات خدا است . واسط انسان با انبیاء و اولیاء الهی است . خداوند این گوش را داده تا هزینه اولیای الهی شود .

*به دوزخیان گفته می شود از جانب خدا کسی به سوی شما نیامده و هشدار نداده . می گویند چرا ولی گوشمان به صدای آنها نبود .

*در عالم دو نوع صدا وجود دارد . صدای حق و صدای باطل . الآن صدای حق و باطل به گوش همه می رسد. اثر شنیدن صدای حق ،ایمان به خداست .

*هیچ کس را به زور وادار نمی کنند تا صدای حق را گوش دهد .ارزش گوش دادن به اختیار است.

*خداوند می فرماید من حجت را بر شما تمام کردم حال اختیار دست شماست که به صدای حق گوش دهید یا نه .

*در حدیثی آمده که خداوند هرچه قدر از شب اول ماه رمضان بخشیده باشد به تعداد آنها فقط در شب آخر می بخشد. خداوند می فرماید « لَا تَـقْـنَطُـوا مِـنْ رَحْـمَةِ اللَّهِ » بنده من از رحمتم نا امید مشو .فکر نکن رمضان تمام شده و رحمت من هم تمام شده است .


غرق گنه نا امید مشو  ز دربار من

که عفو کردن بود در همه دم کار من

در دل شب خیز و ریز قطره اشکی ز چشم

بیا بهشتت دهم مرو تو در نار من

توبه شکستی بیا هر آنچه هستی بیا

امید واری بجو  ز نام غفار من


گزارش: حسین اجاقی

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین