عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
حرم امام علی (ع) در آستانه شهادت امیرالمؤمنین سیاهپوش و‌پرچم عزا بر گنبد آن نصب شد. همچنین با توجه به عدم امکان تشرف زائران به نجف، عاشقان می‌‌توانند برای ثبت‌نام زیارت نیابتی امام علی (ع) در شب شهادت آن حضرت اقدام کنند.

عقیق:در آستانه سالروز ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع)، حرم علوی در نجف با نصب پارچه‌های مشکی مزین به نام امام اول شیعیان سیاهپوش شد.

 پس از نماز مغرب و عشا نیز طی مراسمی با حضور زائران و خادمان آستان، پرچم عزا بر گنبد حرم امام علی (ع) نصب شد.

تعداد بازدید : 43

فیلمی از حال و هوای حرم علوی پس از تعویض پرچم

تعداد بازدید : 25

همچنین در حالی که در روزهای گذشته حرم علوی خلوت بود و به دلیل اعمال محدودیت‌ها کمتر زائری به حرم امام علی (ع) مشرف می‌شد، در شب‌های اخیر به ویژه بعد از اذان مغرب، ایوان نجف میزبان زائران بسیاری شده است که هر کدام در گوشه‌ و کنار حرم به زیارت پرداخته و‌برای دفع بلا و ‌رهایی از کرونا دعا می‌کنند.


علاوه بر این، همانطور که استاندار نجف اعلام کرده بود، برپایی مراسم شهادت امام علی (ع) در حرم علوی ممنوع است و همچنان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا امکان حضور زائران خارج از نجف به این شهر و حرم علوی وجود ندارد.

بر همین اساس تولیت و خادمان این آستان برای اینکه عاشقان زیارت حرم علوی در این شب‌ها نمی‌توانند در این مکان مقدس حضور داشته باشند، اقدام به ثبت‌نام زیارت نیابتی کرده تا در شب شهادت امام علی (ع) به نیابت از افراد به زیارت بپردازند. زائران برای نام‌نویسی زیارت نیابتی در شب شهادت امام علی (ع) می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین