عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری گفت: امسال بعثه مقام معظم رهبری برای نخستین بار دو کتاب ادعیه و زیارات و دعای اشواط را به صورت رایگان در اختیار زائران خانه خدا قرار می‌دهد.

عقیق:حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به تولید بسته‌های فرهنگی برای زائران خانه خدا اظهار داشت: منابع فرهنگی و آموزشی برای زائران خانه خدا به دو گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه از بسته‌های فرهنگی را زائران باید در داخل کشور مطالعه کنند و گروه دیگر را باید همراه با خود به عربستان ببرند و در آنجا مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان اینکه هر سال زائران باید بسته‌های فرهنگی را خودشان تهیه می‌کردند، گفت: امسال برای نخستین بار دو کتاب ادعیه و زیارات و دعای اشواط به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد، بنابراین دیگر زائران نیاز به تهیه این کتب و ادعیه به صورت جداگانه ندارند.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به اینکه کتاب و بسته‌های فرهنگی در جلسات حضوری زائران حج تمتع توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا در بسیاری از مناطق جلسات حضوری حج برگزار نمی‌شود و زائران به صورت مجازی تحت آموزش قرار می‌گیرند. بر همین اساس، برای اینکه فرصت آموزش زائران در ایام کرونا از دست نرود، کتاب صوتی تهیه شده است و در اختیار زائران و کاروان‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری با بیان اینکه در صورت برپایی جلسات حضوری بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های حج به زائران اهدا می‌شود، افزود: محصولات فرهنگی همچون نقشه اماکن مذهبی و تاریخی مکه و مدینه، مجله وصال دوست، لوح فشرد معراج، نقشه مسجد النبی (ص) و بقیع و همچنین کارت تلبیه به صورت رایگان در اختیار زائران خانه خدا قرار می‌گیرد تا زائران علاوه بر اعمال و مناسک حج تمتع، با موقعیت و تاریخچه مسجدالحرام، قبرستان بقیع، مسجدالنبی (ص) آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه و انتشارات مشعر تمام کتاب‌های مورد نیاز حج را بررسی و چاپ کرده است، گفت: زائران می‌توانند برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز برای مطالعه در ایام حج تمتع به سازمان حج و زیارت تهران یا نمایندگی این مؤسسه در مراکز استان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش فارس، جلسات آموزش مجازی زائران از دهم اردیبهشت ماه آغاز شد و زائران به صورت روزانه تحت آموزش‌های لازم برای آمادگی حج تمتع ۹۹ قرار می‌گیرند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین