عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
حجت‌الاسلام سرلک کارشناس مذهبی تلویزیون معتقد است که تلویزیون به مسائل معارفی نگاه دست دوم و بی‌اولویت دارد؛ در روزگاری که ماه رمضان هم دیگر سریال مناسبتی نداریم که به مسائل اعتقادی و معرفتی توجه کند.

عقیق:تلویزیون و برنامه‌های ساده و تأثیرگذار رمضانی‌اش شهره بودند؛ برنامه‌هایی که وجودشان یک‌تنه حریفِ هر ماراتن و رقابتی بود و حالا اسیرِ کپی‌‌برداری و وایرال‌ شدن در فضای مجازی است. تأثیراتی که باعث می‌شد تا مخاطب منتظر قسمت بعدی فلان برنامه باشد؛ به گونه‌ای برنامه‌ها گاهی اوقات گوی سبقت را از سریال‌های تلویزیونی می‌گرفتند.

دکورهای خیلی گران و مجریان نجومی نداشتند، مردم را در کنار خود می‌دیدند و برای آنها برنامه‌سازی می‌کردند. اما امروز به جای پهن کردن سفره‌های سحر و افطار ساده تلویزیونی، همه بیشتر به دنبال ظواهرند. جای همه‌چیز را رقابت‌های منفی و ناسالم شبکه‌ای گرفته که باید چه کار کنیم که در نظرسنجی، اول شویم. دیگر چه کار کنیم در دلِ مردم بنشینیم، ماندگار شویم و یا تأثیرگذار باشیم، مسئله نیست. چه مضمون و محتوا و مفهومی که القاء می‌شود اهمیت و اولویت ندارد. همه‌چیز رقابتی و مسابقه‌ای شده!

حالا چرا می‌گوییم رقابت و مسابقه؟ به این دلیل که همه شبکه‌ها در ایام مناسبتی هجوم می‌آورند و می‌خواهند برنامه داشته باشند. اینکه به سلیقه مردم احترام گذاشته شود و بتوانند در فراوانیِ برنامه و سریال، علاقه‌مندی‌هایشان را برگزینند، اتفاق خوبی است اما وقتی کمیّت‌ها جای کیفیت‌ را بگیرد آن وقت ضعف و فقدانِ طرح و ایده و خلاقیت خودش را نشان می‌دهد.

در گفت‌وگویی صریح با حجت‌الاسلام علی سرلک استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی تلویزیون درباره سریال‌ها و برنامه‌های رمضانی، دور شدن از ساخت کارهای مناسبتی، عدم توجه لازم به برنامه‌های مذهبی و معارفی در تلویزیون، دستمزدهای مجریان و وابستگی به سلبریتی‌ها و بسیاری از مسائل دیگر، پرداختیم، مشروح آن به زودی منتشر خواهد شد.

تعداد بازدید : 11
 
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین