عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
درهای آرامستان امامزاده پنج تن(ع) که روز گذشته با درخواست‌های مکرر اهالی محل بازگشایی شده بود، با پیگیری‌های اداره اوقاف تهران برای عمل به دستور ستاد مبارزه با کرونا مجدد بسته شد.

عقیق:بقاع متبرکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اواخر سال گذشته به دستور ستاد مبارزه با کرونا بسته شد.

روز گذشته خبری مبنی بر بازگشایی درهای آرامستان آستان امامزادگان پنج تن (ع) روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت و مقرر شد از روز گذشته با توجه به درخواست‌های مکرر اهالی محله لویزان، آرامستان این آستان با رعایت نکات بهداشتی و التزام به استفاده از ماسک و دستکش باز شود.

بازگشایی آرامستان امامزاده پنج تن (ع) لویزان به معنای باز شدن درهای سمت ضریح آستان نبود و به گفته مسؤولان این آستان، تنها آرامستان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ گشوده می‌شد و تشرف به شبستان و ضریح همچنان به دستور ستاد مبارزه با کرونا ممنوع بود.

به گفته مسؤولان اداره اوقاف استان تهران نه تنها بازگشایی حرم‌ها و شبستان به سمت ضریح، بلکه بازگشایی درهای ورودی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها نیز تا اطلاع ثانوی همچنان ممنوع است. بر همین اساس با پیگیری‌های اداره اوقاف استان تهران، درهای آرامستان امامزاده پنج تن (ع) مجدد بسته شد و هیچ زائری اجازه ورود به این آستان را ندارد.

به گزارش فارس، امسال با شیوع کرونا در کشور اماکن مقدس تعطیل شده است و مردم که در ایام ماه مبارک رمضان با حضور در این اماکن به ترتیل‌خوانی و جزءخوانی و حتی مناجات می‌پرداختند، باید از طریق رسانه ملی یا فضای مجازی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را دنبال کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین