عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲

عقیق:سجاد نوروزی در واکنش به توقف برنامه مناجات خوانی حاج محمود کریمی در تلویزیون چنین نوشت:

"من با بسیاری از مادحین آستان دوست رفیقم...مفتخرم به این رفاقت ها ... از ارادتم به استاد حاج علی انسانی و لطف ایشان تا رفاقتم با محمد حسین پویانفر عزیزم و حنیف جان طاهری و رضا هلالی نازنین و ... این را گفتم که بگویم با بخش اعظم مداحان نامدار رفیقم ولی با محمود کریمی نه.... هیچ گاه او را ندیده ام... هیچ گاه همنشین او نبوده ام . بنابراین این چند خط را از باب رفاقت و ... نمی نویسم . در مواجهه با یک نکبت معرفتی و خرفتی راهبردی می نویسم. این از این... درباره ذوقیات و حدسیات و ظنیات هم همه می دانند که چگونه می اندیشم. در مقام اِعمال معرفت و تحکیم آن این مقولات را روا نمی دانم که قبل از من کوچک بسیار بزرگان چنین گفته اند. خب ...پس تکلیفم با روضه ذوقی هم مشخص است. اما محمود کریمی مگر چه خواند که این تندباد برخاست؟؟
ناروا بود یا روا؟ راست بود یا دروغ؟ .... فعلا اینها به کنار... از خودش ساخته بود داستان را؟
پاسخ پرسش آخر قطعا منفی است . شنیده ام از زمان شیخ رضا سراج به این سو بسیاری این حکایت را نقل کرده اند. خب پس کریمی از خودش نساخته داستان را و منقول بوده این حکایت. پرسش مهم این است که پخش زنده تلویزیون مناسب نقل آن روایت است ؟ به نظر من خیر ... به ده ها دلیل در نقل موارد ذوقی باید احتیاط کرد و در تلویزیون این احتیاط دو چندان می شود... اما مسئله من این نیست... حکایت ذوقی خوانده شد و اعتراض شد و کریمی هم توضیحاتی داد و .... تمام! بله استادان بلامنازع رسانه در سیما ، تمام! تمام شده بود ولی شما چیزی را که تمام شده بود با بلاهتی بی نظیر اعاده فتح باب کردید و حکم به تسری آن دادید. .
.
۲۲ سال است مستمع محمود کریمی هستم. بابی جدید گشود و به شعر اقبالی دوباره ... کم روضه ماندگار نخوانده و کم در جوشش عشق به حسین موثر نبوده... خطا هم داشته... اما رویه و مشی کلی اش در مدح و مرثیه خطا نیست و این مهم است... به خاطر یک خطا چنین نمی کنند. هر باغچه سرسبزی را که بیل بزنید چند کرم از آن بیرون می آید ... برای چند کرم باغچه را شخم نمی زنند . اگر قرار بر شخم زدن باشد صدا و سیمایی که این سالها کاریکاتور معرفت دینی داده و کارشناس قلابی تراشید و انبوهی خرابکاری به بار آورده بیش از هر جایی شایسته شخم زدن است. زیر میز زدن و آنتن گرفتن زبونانه ترین کاری است که می شد بشود و شد. متاسفم... اگر قرار باشد با هر نکته قابل نقد چنین برخورد شود تا الان باید جام جم به یک زمین مسطح بدل شده بود... اقایان دوست دارید همینگونه با خطاهایتان برخورد شود؟
"


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین