عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش تعداد موکب‌های اربعینی برای مبارزه با کرونا به ۴۵۰ موکب، از توزیع بیش از ۳۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کشور خبر داد.

عقیق:جمشید گودرزی، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش موکب‌های اربعینی برای مبارزه با کرونا اظهار داشت: در روزهای نخستین پس از شیوع کرونا در کشور، موکب‌های اربعینی در دو حوزه مبارزه با کرونا و تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند پای کار آمدند.

۴۵۰ موکب اربعینی برای مبارزه با کرونا فعال شد

وی با بیان اینکه بسیاری از خادمان اربعین از روز نخست شیوع کرونا تاکنون اقدام به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی می‌کنند، افزود: در کنار ضدعفونی معابر، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین مردم از دیگر اقدامات موکب‌های اربعینی در مبارزه با کرونا به شمار می‌رود و از همه مهمتر خادمان موکب‌های اربعینی ماسک، دستکش، گان، شیلد و لباس محافظ برای کادر درمانی تهیه و بین بیمارستان‌ها توزیع کرده‌اند تا از این طریق برای محافظت مدافعان سلامت گامی برداشته باشند.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه اوایل سال جاری بیش از ۱۵۰ موکب برای مبارزه با کرونا فعال بودند، خاطر نشان کرد:  با شیوع کرونا، تعداد موکب‌های فعال برای مبارزه با این ویروس به بیش از ۴۵۰ موکب در سراسر کشور رسید و خدمات‌دهی خادمان اربعینی برای کمک به نیازمندان نیز افزایش یافت.

توزیع بیش از ۳۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته خادمان موکب‌های اربعینی اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کردند، افزود: بسیاری از خانواده‌ها با شیوع کرونا در درآمدزایی و امرار معاش با مشکل مواجه شدند که خادمان اربعینی برای کمک به این افراد آبرومند بسته‌های معیشتی تهیه و توزیع کرد به طوری که تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کشور توزیع شده است.

گودرزی در ادامه به فعالیت موکب‌ها در اطراف بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از خادمان موکب‌ها برای بیماران و کادر درمانی بیمارستان روزانه اقدام به تهیه و توزیع آبمیوه طبیعی کردند و تجهیز نقاهتگاه نیز از دیگر اقدامات خادمان اربعینی به شمار می‌رود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین