عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
خاطرات جالب روحانی جهادی در مواجهه با بیماران کرونایی؛
حاج آقا شرمنده ام، از شما خیلی معذرت می خواهم که همه کارهایم را به شما می گفتم، خواهش می کنم مرا حلال کنید، اصلاً فکر نمی کردم یک روحانی بیاید بیمارستان و همه کارهای شخصی بیمار را بدون منت و ناراحتی برایش انجام بدهد.

عقیق:حجت الاسلام مهدی کشاورز در گفت و گویی در تهران، با بیان اینکه خدمت به مردم یکی از رسالت های طلبگی است، گفت: تعدادی از طلاب جهادی با حضور در بیمارستان بهارلو تهران آمادگی خود را برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمانی این مرکز اعلام کردند. البته در هر شیفت تعداد طلبه ها تغییر می کند. در شیفت صبح که ما حضور داریم ۳ طلبه جهادی از ۳ حوزه علمیه تهران مشغول ارائه خدمت هستیم.

روحانیت همیشه همراه و غمخوار مردم هستند

وی با اشاره به نحوه حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها جهت پرستاری از بیماران کرونایی و کمک به کادر درمانی، ابراز داشت: بعد از شیوع کرونا در تهران قرارگاهی به نام حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها تشکیل شد و جمعی از علما و مسئولین حوزه علمیه استان تهران طی نامه ای از این عزیزان حمایت کردند.

این روحانی مدافع سلامت ادامه داد: بنده نیز با هدف کمک به کادر درمانی و بیماران کرونایی در سامانه جهادگران سلامت ثبت نام کردم که بعد از چند روز با ما تماس گرفتند. بعد از گذراندن دوره های آموزشی و دریافت توصیه های لازم از طرف مسئولین وزارت بهداشت، فعالیت خود را در بیمارستان بهارلو تهران شروع کردیم.

حجت الاسلام کشاورز با اشاره به اهداف طلاب جهادی در کمک به کادر درمانی و بیماران کرونایی و پذیرش ریسک حضور در کانون خطر، اظهار داشت: همه طلابی که در این مراکز حضور دارند خود را همراه و غمخوار این عزیزان می دانند و نمی توانند نسبت به مشکلاتی که برای هموطنان شان پیش آمده است بی تفاوت باشند و وقتی می بینند برخی از مردم عزیز ما بر اثر بیماری کرونا دچار ناراحتی شده اند خواب به چشم شان نمی آید.

وی ادامه داد: می توان دلیل حضور طلاب جهادی در کنار بیماران و کادر درمانی را با دقت در این روایت امام صادق(علیه السلام) متوجه شد، حضرت می فرمایند «الْمُؤْمِنُونَ فِی تَبَارِّهِمْ‏ وَ تَرَاحُمِهِمْ‏ وَ تَعَاطُفِهِمْ‏ کَمَثَلِ الْجَسَدِ إِذَا اشْتَکَی تَدَاعَی لَهُ سَائِرُهُ بِالسَّهَرِ وَ الْحُمَّی؛ مؤمنان در احسان و نیکی به یکدیگر و مهر ورزیدن و مهربانی به هم، مثل پیکری هستند که هرگاه عضوی از آن به درد آید، اعضای دیگر نیز به بی خوابی و تب با او همدردی می کنند».

حق الزحمه طلاب جهادی لبخند رضایت حضرت حجت(عج) است

حجت الاسلام کشاورز با بیان اینکه هیچگونه حق الزحمه ای برای طلاب جهادی پرداخت نمی شود، بیان داشت: بنده خدمت به این عزیزان را با نیت رفع موانع ظهور حضرت حجت علیه السلام انجام میدهم زیرا معتقدیم لبخند رضایت حضرت مهدی(عج) بهترین حق الزحمه طلاب جهادی است.

بیماران کرونایی را مثل پدر و مادر خود می بینیم

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط طلاب جهادی به بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان، گفت: همان طور که می دانید در حالت عادی هر بیمار در بیمارستان همراه بیمار دارد اما در شرایط کنونی و لزوم قرنطینه بیماران کرونایی هیچ همراهی در کنار آنان نیست. بنا براین کارهایی که به دوش همراه بیمار بود مانند استحمام، لباس عوض کردن و رسیدگی به سایر امور بیمار به عهده پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان‌ها خواهد بود و این حجم کار را برای آن‌ها چند برابر و ابعاد کاری آن‌ها را سخت‌تر می‌کند و نیاز به نیروی آشنا با محیط بیمارستان برای انجام این کارهای فرعی خواهد داشت تا باری از روی دوش پرستاران و پزشکان برداشته شود.

همه کارهای شخصی بیماران کرونایی را انجام می دهیم

این روحانی جهادی ادامه داد: بنده از روز اول که در بیمارستان حضور یافتم سعی کردم رفتاری مثل یک فرزندی که پدر یا مادر خودش در بیمارستان بستری است با بیماران عزیز داشته باشم. بنا بر این همه امور شخصی این عزیزان اعم از دادن غذا و دارو ها، همیاری بیمار برای رفتن به سرویس بهداشتی، تعویض ایزی لایف بیماران کم توان، صحبت کردن و دردل دل با بیماران و روحیه دادن به آنان و بیان روایت هایی با موضوع مهدویت و حضرت مهدی(عج) که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، کمک به استحمام و تعویض لباس بیماران، تماس تصویری با خانواده بیماران کرونایی که تاثیر فوق العاده و مثبتی در روحیات بیماران و خانواده های شان دارد.

کادر درمانی و بیماران کرونایی قدردان حضور طلاب جهادی هستند

وی افزود: کمک رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری حاضر در صحنه عملیات درمانی، ایجاد روحیه مثبت در بیماران و حمایت عاطفی از کادر درمانی و ابراز همراهی و همیاری به ایشان، آشناسازی بیماران و کادر درمانی با احکام مبتلا به شرعی در وضعیت‌های خاص، همراهی و کمک به تیم‌های خدماتی و نظافتی در پاک سازی و ضدعفونی سازی محیط بیمارستان، توزیع اقلام غذایی آماده شده و... از جمله اقدامات ما در ارائه خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان می باشد.

حجت الاسلام کشاورز در ادامه با اشاره به بازخوردهای حضور طلاب جهادی در کنار بیماران کرونایی و کادر درمانی، عنوان داشت: این عزیزان وقتی افرادی مثل ما را می بینند که همچون فرزندان شان از آن ها پرستاری می کنیم و همه کارهای شخصی شان را انجام می دهیم بارها ابراز خرسندی کرده و فوق العاده حس خوبی دارند و از اینکه در کنار احساس آرامش می کنند، بسیار خوشحال هستند و این حس خوب وقتی بیشتر می شود که متوجه می شوند ما روحانی و طلبه هستیم! و بارها به جهت این خدمات از ما تشکر و قدردانی کرده اند.

واکنش تند بیمار ۷۰ ساله از دیدن یک آخوند/ هر وقت دوستانت را دیدی بگو مرا حلال کنند

وی ادامه داد: روزی بالای سر بیماری رفتم که یک مادربزرگ حدوداً ۷۰ ساله بود. خودم را معرفی کردم و گفتم بنده مهدی کشاورز و یک روحانی ام و برای کمک و خدمت رسانی به شما اینجا هستم. پیرزن وقتی متوجه شد ما طلبه هستیم روی تخت نشست و دستش را به حالت دعا بلند کرد و گفت «خدایا من چه گناهی کردم که اینجا هم باید آخوند بالای سرم باشد». من اولش خنده ام گرفت و گفتم مادر! ما را دعا کن! و هر کاری داشتید مرا صدا بزنید. برای استراحت به ایستگاه پرستاری آمدم و خیلی فکر کردم که چرا این مادر چنین برخوردی را با من انجام داد. بعد از ۳ روز که همراهش بودم و تقریبا روحیات همدیگر را شناخته بودیم، مرا صدا کرد و گفت؛ حاج آقا شما اینجا چند نفر هستید؟ من ابتدا فکر کردم منظور ایشان بچه های قرارگاه است، برای همین گفتم ما اینجا ۱۰ نفریم. گفت نه در کل کشور چند نفرید؟ منم با خنده گفتم ما همه جا هستیم خیلی زیادیم. یک دفعه دیدم بغض کرده و با همان حالت به من گفت؛ هر وقت دوستانت را دیدی بگو مرا حلال کنند، من خیلی از شما شناخت نداشتم و خیلی پشت سر شما حرف می زدم، ولی الان خجالت می کشم با شما روبرو بشوم! حلالم کنید.

واکنش یک بیمار کرونایی وقتی متوجه شد من روحانی ام

این روحانی مدافع سلامت افزود: در یکی از بخش ها که مشغول کمک به یک بیمار کرونایی بودم و تازه به بخش ما آمده بود و منم فراموش کرده بودم که خودم را معرفی کنم، بعد از چند روز به من گفت ببخشید شغل شما چیست که هر روز اینجا می آیید؟ وقتی به او گفتم که من یک روحانی و طلبه هستم با تعجب گفت «جداً شما آخوند هستید»؟ سرش را زیر پتو برد و دیگر چیزی نگفت. دوباره که برای انجام کاری به اتاق این بیمار آمدم به من گفت؛ حاج آقا شرمنده ام و از شما خیلی معذرت می خواهم که همه کارهایم را به شما می گفتم، خواهش می کنم مرا حلال کنید، اصلاً فکر نمی کردم یک روحانی بیاید بیمارستان و همه کارهای شخصی بیمار را بدون هیچگونه منت و ناراحتی برایش انجام بدهد.

حضور طلاب جهادی موجب شگفتی کادر درمانی شد

وی با اشاره به استقبال کادر درمانی از حضور طلاب جهادی در بیمارستان بهارلو، گفت: حضور در بیمارستان و خدمت به این نحو تجربه تازه ای برای طلاب و روحانیونی است که قبل از این وقایع بیشتر در مناطق سیل زده و زلزله زده توفیق خدمتگزاری داشتند. هم اکنون حضور طلاب در کنار کادر پزشکی علاوه بر اینکه به لحاظ روحی کمک خوبی برای آنان است، از نظر دینی و معنوی نیز در بیمارستان‌ها فعالیت تبلیغی دارند هستند.

این روحانی مدافع سلامت ادامه داد: کادر درمانی وقتی از حضور طلاب جهادی در کنار خود مطلع شدند بسیار متعجب بودند که چه طور ممکن است یک طلبه ای همسر و فرزندان خود را رها کند و بدون دریافت هیچ گونه حق الزحمه ای ساعت ها در خطرناک ترین بیمارستان ها مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی و کادر درمانی باشند.

حضور در بیمارستان ها فرصت مغتنمی برای تبیین معارف اهل بیت(ع)

حجت الاسلام کشاورز افزود: البته زمان هایی پیش می آید که فرصت کار تبلیغی را به ما می دهد و طلاب جهادی می توانند مطالبی ویژه پرستاران و کادر درمانی را از قبل آماده کنند و در مناسبت های مختلف دینی به تبیین آنها بپردازند و با اهدای کتاب به پرستاران و کادر درمانی زمینه های ارتباط دینی را فراهم کنند و هر کجا که نیاز بود به خصوص در زمان های استراحت پاسخگوی شبهات و سوالات اعتقادی، سیاسی و... باشند و به نظر بنده حضور در چنین موقعیت هایی فرصت مغتنمی برای تبیین معارف اهل بیت(علیهم السلام) می باشد. ۳۱۳/۴۲

 

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین