عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
میلاد مقدم:
همه باید بدانند که امام حسینی‌‌ها چراغ هیئتشان همیشه روشن است و همانند برخی از سلبریتی‌های مدعی فقط به چند استوری و عکس در صفحات شخصیشان بسنده نمی‌کنند. سلبریتی‌هایی که خانه‌هایشان را به حضور در میدان مبارزه با کرونا ترجیح دادند.

عقیق:ویروس کرونا همه جهان را درگیر خود کرده است. این روزها اقشار مختلف مردم در محافل متعدد به فعالیت‌های جهادی مشغولند و برای شکست کرونا و مبارزه با آن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند و فرقی بین فقیر و غنی وجود ندارد و همه مردم پای به‌میدان جهاد گذاشتند و در روزهای کرونایی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز خجسته میلاد حضرت مهدی (عج) و تأکید ایشان به همراهی و همبستگی مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا، بخشی از بیاناتشان را به قدردانی از حرکت جهادگرانه پرستاران، پزشکان و گروه‌های جهادگر مردمی اختصاص دادند و بیان کردند: «این یک خاطره‌ خوشی است که در این دوره، جامعه‌ پزشکی و پرستاری و جامعه‌ درمانی کشور از خودش به جا گذاشت. در کنار آنها، داوطلبان؛ یعنی آن کسانی که جزو مجموعه‌های درمانی هم نبودند، امّا داوطلبانه آمدند وارد این میدان شدند. طلّاب جهادی، دانشجویان جهادی، هزاران بسیجی پُرتلاش و آحاد مردم، خدمات باارزشی که واقعاً از توصیف بالاتر است.»
میلاد مقدم یکی از مداحان جهادگر کشورمان است که در روزهای کرونایی همراه دوستان خود در میدان جهاد اقدامات مؤثری را رقم زده‌اند.

* در مطلع صحبت از شروع فعالیت خود در مؤسسه فرهنگی مذهبی خیرین ملیکه بگویید، و اینکه پایه‌ریزی آن از چه سالی شکل گرفت؟

از سال 1397 و پس از آشنایی من با امیرمحمد قاسمی‌‌ رام، تصمیم گرفتیم که در کنار زندگی شخصی‌مان، زندگی دیگری را هم شروع کنیم. به فکر مؤسسه فرهنگی مذهبی خیرین ملیکه افتادیم و فعالیت‌‌مان را  با برگزاری پویش‌ «امیدشان به امید ما است» آغاز کردیم و هم‌اکنون می‌توانم بگویم که بیشتر افرادی که  در این مؤسسه مشغولند، جوانان انقلابی‌ و با استعدادی‌اند که در کنار درس و کار، آستین همت را بالا زدند و دغدغه اصلیشان تهیه رزق حلال سفره‌های خالی مردم کشورشان است. کار ما با دو یا سه نفر شروع شد و امروز با لطف و عنایت خدا، بیش از 100 نفر همراه مؤسسه‌اند و ما را در این راه، همراهی می‌کنند.  

 جوانان مؤسسه خیریه ملیکه همان جوانان هیئت عشاق‌الرقیه (س) اند. ما با این نیت فعالیت‌مان را آغاز کردیم که 150 تا 200 خانوار را در هر ماه حمایت کنیم، حمایتی که از نوع بسته‌های غذایی است. پیش از شیوع کرونا و بحرانی که باعث به تعطیلی کشاندن کسب و کارهای مردم شده است، ما در بحث توزیع بسته‌های معیشتی بین خانوارهای بی‌بضاعت اقداماتی را داشته‌ایم.

* اغلب اعضای هیئت عشاق‌الرقیه (س) را جوانان تشکیل می‌‌دهند، رهبر انقلاب نیز در بیانیه گام دوم، نگاه ویژه‌ای به جوانان دارند. چه میزان از حضور و فعالیت جوانان با فرمایش رهبر انقلاب گره خورده است؟

کار هیئت و مؤسسه بر عهده جوانان است، البته این جریان با لطف پیشکسوتان به‌خصوص بانیان خیری که اغلب از کسبه بازارند، پیش می‌رود و همراهی آنها در بسیاری از مواقع دلمان را گرم می‌کند. سال گذشته مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه ویژه‌ای به حضور جوانان در رویدادهای مهم کشور داشتند که امروز یکی از این رویدادها و مهمترین آنها همین مقابله با ویروس کرونا است.

اگر منِ جوان یا دیگر دوستانم پیش از این در هیئت هفتگی ذکر اهل‌بیت (ع) داشتیم، امروز باید وارد میدان مبارزه شویم. خیلی از پزشکان و پرستاران مراکز درمانی ماه‌ها است به خانه‌هایشان نرفته‌اند، در کنار آنها دیدیم که خیلی از جهادگران کشور هم پای کار آمدند، اما آنچه دل ما و مردم را گرم می‌کند، همین حضور پررنگ و خودجوش مردم برای دست‌گیری از یکدیگر است که اغلب آنها نوجوانان و جوانند.

برای ماه مبارک رمضان چه برنامه‌هایی خواهید داشت؟

برای ماه رمضان امسال بنا داریم تا کارهایمان را تحت پویش «امیدشان، به امید ما است» در توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های بی‌بضاعت داشته باشیم. خانواده‌هایی که پیش از این توسط اعضای مؤسسه شناخته شدند و واقعاً در این ایام که کسب و کارهای خُرد و کلان تعطیل شده است، نیازمند شده‌اند. خوشبختانه تا امروز یعنی کمتر از یک هفته، حدود 10 میلیون تومان برای رزق سفره هموطنانمان جمع‌آوری شده است.

مردم جهان، دوران سختی را پشت سر می‌گذارند و کشور ما هم از آن برحذر نیست، امروز چه فعالیتی در یاری رساندن مردم مؤثر است؟

این روزها به‌جهت اتفاقاتی که پیرامون زندگی مردم رقم خورده، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی باید بیشتر به فکر دست‌گیری از همدیگر باشند. امروز خیلی از هیئت‌های معروف تهران و یا دیگر استان‌ها، شروع به تبلیغ و رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایشان کردند و بیش از گذشته در فضای مجازی کارهایشان را به نمایش می‌گذارند.

برخی از رسانه‌های خارجی که همواره نگاه نقادانه به رویدادها و اقدامات بدین شکل در  کشورمان دارند، معتقدند که تصاویر و ویدئوهای گروه‌های جهادی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

به عقیده من اتفاقاتی که در اقصی‌نقاط کشور در حوزه خدمات‌رسانی می‌افتد، اتفاق خوبی است چراکه  بنا به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، فضای مجازی می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت. اتفاقاً در این برهه که هیمنه پوشالی غرب با ویروس کرونا از بین رفته است، زمان خوبی است که فعالیت‌های خالصانه مردم، رسانه‌ای شود، همه باید بدانند که امام حسینی‌‌ها چراغ هیئتشان همیشه روشن است و همانند برخی از سلبریتی‌های مدعی فقط به چند استوری و عکس در صفحات شخصیشان بسنده نمی‌کنند. سلبریتی‌هایی که خانه‌هایشان را به حضور در میدان مبارزه با کرونا ترجیح دادند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین