عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
گزارشی از گروه جهادی تغسیل اموات کرونایی شهر تهران:
۱۲۰ نفر از طلاب برادر و خواهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ با حضور در بهشت زهرا(س) در بخش های مربوط به تجهیز میت آقایان و بانوان که به دلیل کرونا فوت شده اند، کارهای کفن و دفن اموات کرونایی را انجام می دهند.

عقیق:حجت الاسلام حسین صالحی، مسئول گروه جهادی تغسیل و تجهیز اموات کرونایی وابسته به بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران در گفتگویی در تهران، با اشاره به حضور طلاب جهادی در بهشت زهرا(س) برای تغسیل اموات کرونایی، اظهار داشت: از زمانی که این بیماری منحوس شیوع پیدا کرد، حجم کارهای مربوط به تغسیل اموات افزایش یافت، به خصوص وقتی که بحث تیمم بدل از غسل برای این اموات مطرح شد.

تیمم بدل از غسل اموات کرونایی در ۳۱ بیمارستان استان تهران

وی افزود: قبل از این، گروه جهادی ما در ۳۱ بیمارستان استان تهران کارهای مربوط به تیمم بدل از غسل اموات کرونایی را انجام می دادیم، اما با پیگیری های متعددی که صورت گرفت بنا شد تا اموات کرونایی با رعایت اصول بهداشتی غسل داده شوند، در همین راستا بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عهده دار انجام این خدمت شد.

مسئول گروه جهادی تغسیل اموات کرونایی شهر تهران، ابراز داشت: هم اکنون طلابی از مدارس علمیه، بسیج طلاب، سازمان تبلیغات و دیگر مجموعه ها در این طرح حضور دارند و مشغول ارائه خدمت به متوفیان کرونایی هستند.

تجهیز اموات کرونایی توسط ۱۲۰ نفر از طلاب جهادی استان تهران

وی با تشریح فعالیت های طلاب جهادی استان تهران در تغسیل اموات کرونایی، گفت: تعداد ۱۲۰ نفر از طلاب برادر و خواهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ با حضور در بهشت زهرا(س) در بخش های مربوط به تجهیز میت آقایان و بانوان که به دلیل کرونا فوت شده اند، کارهای کفن و دفن اموات کرونایی را انجام می دهند.

اعلام رضایت خانواده های اموات کرونایی از خدمات طلاب جهادی

حجت الاسلام صالحی با اشاره به بار روانی ایجاد شده برای خانواده های اموات کرونایی و حضور آنان در بهشت زهرا(س)، گفت: یکی از نگرانی های خانواده ها بحث غسل و تجهیز اموات بود و اصرار داشتند همه آداب شرعی در تجهیز اموات صورت بگیرد و الحمدلله از زمان حضور طلاب جهادی در بهشت زهرا(س) این نگرانی مرتفع شده است، و از این بابت خیلی راضی هستند و از زحمات طلاب خیلی تشکر و قدردانی می کنند.

مسئول گروه جهادی تغسیل اموات کرونایی شهر تهران ادامه داد: علاوه بر این خدمات؛ طلاب با حضور در کنار خانواده های متوفی به آنان تسلی داده و از خانواده ها دلجوئی می کنند. خانواده های اموات نیز از اینکه طلاب به صورت کاملا داوطلبانه و بدون دریافت هیچ گونه هزینه و یا حق الزحمه ای کارهای تجهیز میت را انجام می دهند، قدردان این زحمات بوده و از اینکه روحانیت در روزهای سخت کنار مردم هستند، اظهار رضایت و خوشحالی می کنند.

طلاب جهادی ریالی بابت تجهیز اموات کرونایی دریافت نمی کنند

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه طلاب جهادی به جهت غسل و تجهیز اموات کرونایی هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کنند، خاطرنشان کرد: اینگونه شبهات در جریان مدافعان حرم نیز مطرح بود، اما حقیقت ماجرا این است که هیچ فردی نمی تواند جان خود را با پول معامله کند و کسانی که این حرف ها و شبهات را پخش می کنند، خودشان حاضر نیستند در ازای میلیاردها پول جان خود را به خطر بیندازند و با پای خود به کانون خطر بیایند.

طلاب جهادی از نسل شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند

وی افزود: طلاب جهادی از همان نسلی هستند که اگر در زمان دفاع مقدس بودند حتما در جبهه ها حضور می یافتند و یا اگر فرصتی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) پیدا می کردند در کنار مدافعان حرم حاضر می شدند البته درست است که طلاب با رعایت همه اصول بهداشتی در محل حاضر می شوند، اما به خاطر عشق خدمت به مردم، این خطر را پذیرفتند تا موجبات رضایت و خوشنودی خانواده ها و مردم شریف تهران را فراهم کنند. ۳۱۳/۴۲

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین