عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به برپایی جلسات زائران حج تمتع به صورت مجازی و از طریق پیام‎رسانه‌های داخلی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: برخی از آموزش‌های زائران خانه خدا از رادیو معارف پخش می‌شود.

عقیق:حجت الاسلام محمدعلی اخویان، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی حج تمتع ۹۹ اظهار داشت: هر سال با تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع، برنامه‌های آموزشی برای زائران خانه خدا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با وجود شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حج تمتع در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: ما برای برگزاری جلسات آموزشی زائران خانه خدا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم و با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و عدم امکان برپایی جلسات حضوری، قرار است این جلسات به صورت غیرحضوری برگزار شود.

حجت‌الاسلام اخویان با اشاره به اینکه پس از آمادگی کاروان‌ها و اعلام سازمان حج و زیارت جلسات غیرحضوری زائران حج ۹۹ برپا خواهد شد، تصریح کرد: جلسات غیرحضوری به صورت آنلاین و آفلاین در پیام‌رسان‌های داخلی همچون سروش و آی گپ و همچنین ایتا برگزار می‌شود و زائران حج بیت‌الله الحرام می‌توانند از مطالب مختلف کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه برخی از جلسات آموزشی حجاج نیز از سوی رادیو معارف پخش می‌شود، گفت: هماهنگی‌هایی نیز برای آموزش غیرحضوری زائران خانه خدا و پخش برنامه‌های لازم از رادیو معارف انجام شده است و در صورت نیاز با برخی از شبکه‌های سیما نیز برای پخش آموزش زائران تعامل خواهیم کرد.

وی با اشاره به آماده بودن جزوه و محتوای برخی جلسات آموزشی، افزود: پس از ثبت‌نام زائران حج تمتع ۹۹ و آمادگی برای برگزاری جلسات آموزشی، برخی از محورهای آموزشی همچون اماکن، اسرار و معارف، عقاید و سبک زندگی، سیره و تاریخ به صورت آفلاین در شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت بعثه در دسترس قرار می‌گیرد تا زائران بتوانند با این بخش‌ها آشنا شده و آمادگی‌های لازم برای حضور در مناسک حج تمتع را کسب کنند.

به گزارش فارس، چندی پیش عربستان به دلیل شیوع کرونا از کشورهای اسلامی خواست تا برای حج تمتع ۹۹ برنامه‌ریزی نکنند. اما با توجه به نامشخص بودن برپایی یا عدم برپایی حج تمتع همچنان برنامه‌های سازمان حج و زیارت و بعثه رهبری برای حج تمتع ۹۹ در حال انجام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین