عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ در ماه شعبان به استغفار و توبه بسیار تاکید شده است، انسان برای اینکه از قهر و غضب الهی به رحمت و مهربانی او پناهنده شود باید استغفار و توبه کند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب این حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: طبق روایات رسیده شعبان ماه پیامبر اسلام(ص) است.

 

امام جمعه موقت تهران درباره شیوه محبت و مودت انسان نسبت به پیامبر(ص)، تصریح کرد: هر کس عمل صالح و نیک انجام دهد می‌تواند حضرت(ص) را یاری دهد.

 

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، با بیان اینکه پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) هر پدران معنوی و تکوینی امت هستند، گفت: خداوند همه هستی را برای آنها خلق کرده است آنها همچون پدر از رشد و کمال همه افراد امت خود خوشحال می‌شوند.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انسان در مکتب پیامبراسلام(ص) توفیقات معنوی و الهی را به دست می آورد، ابراز کرد: روزه، صدقه، مناجات، دعا و استغفار از جمله اعمالی است که در ماه شعبان سبب خشنودی و رضای پیامبر(ص) می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در ماه شعبان باید مراقبه را افزایش داد، اظهار کرد: در این ماه تلاش کنید که لحظه‌ای از عمر خود را تلف نکنید و برای آخرت خود اعمال صالح و نیک را ذخیره قرار دهید.

 

وی افزود: بر اساس روایات رسیده در ماه شعبان به استغفار و توبه بسیار تاکید شده است، در این ماه از پیامبر(ص) طلب یاری کنید که به واسطه ایشان خداوند با دو صفت تواب و رحیم با شما برخورد کند.

 

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: در این ایام که با بلای جهانی ویروس کرونا مواجهه هستیم و همه قدرت‌های دنیا را به چالش کشیده بیشتر به خدا توجه کنیم.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ظاهرا کشورهای غربی از نظر امکانات بهداشتی در اوج قرار داشتند اما در مقابله با ویروس کرونا دچار مشکلات فراوان شدند، گفت: انسان برای اینکه از قهر و غضب الهی به رحمت و مهربانی او پناهنده شود باید استغفار و توبه کند.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: شب نیمه شعبان همچون شب قدر فضیلت و ارزش دارد بنابراین، در این شب به توبه، استغفار بپردازیم و در کنار توسل به اهل‌بیت(ع) برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) دعا کنیم زیرا نجات تنها با توسل به اهل‌بیت(ع) ممکن است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین