عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
مدیر اجرایی خیریه بهشت امام حسن (ع) گفت: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ایام نوروز امسال، ۴۰۰ بسته ارزاق در ۵ نوبت میان خانواده شهدا، نیازمندان جنوب و شهرستان‌های تهران توزیع شد.

عقیق:حسین امامی، مدیر اجرایی خیریه بهشت امام حسن (ع) از زیر مجموعه‌های هیأت الرضا (ع) در گفت‌وگویی اظهارداشت: این خیریه ابتدا یک گروه جهادی با عنوان‌ «هادیان سعادت» بود که جمعی از طلبه‌ها برای کمک‌رسانی به خانواده شهدای مدافع حرم در ابتدای جنگ سوریه ایجاد کرده بودند و این گروه با توجه به اینکه در ابتدای امر، ارگان مشخصی برای زیر پوشش قرار دادن این شهدا وجود نداشت، تلاش می‌کرد بخشی از مشکلات آن‌ها از قبیل تهیه مسکن، اغذیه و مشاوره را برطرف کند.

کمک رسانی به کارتن‌خواب‌ها و معتادان تهرانی

وی با بیان اینکه در کنار این کمک‌رسانی به خانواده شهدای مدافع حرم از سال ۹۵ و ۹۶ به موضوع کمک به کارتن‌خواب‌ها و معتادان نیز وارد شدیم، تصریح کرد: در این سال بانیان و خیران مجموعه افزایش یافت که گوسفند و غذا نذر می‌کردند و ما نیز بین خانواده‌ها و افراد کارتن‌خواب در ناصرخسرو، ۱۵ خرداد، میدان شوش، سرچشمه، چهارراه سیروس و ... توزیع کردیم.

تهیه بسته ارزاق از سوی اصناف

امامی با اشاره به کمک‌رسانی‌های این خیریه در ایام عید امسال به نیازمندان اظهار داشت: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این ایام ۴۰۰ بسته ارزاق در ۵ نوبت توزیع شد که در سری اول این بسته‌ها توسط افراد شاغل در صنوف مختلف کمک شد که میان خانواده‌های شهدا توزیع شد.

وی ادامه داد: در گام دوم، کمک‌هایی توسط هیأت‌الرضا (ع) جمع‌آوری و در مجموع ۱۵۰ بسته اقلام غذایی نیز تهیه و توسط جوانان هیأتی نیز توزیع شد.

توزیع ۱۰۰ بسته غذایی برای نیازمندان جنوب تهران

امامی با بیان اینکه در مرحله بعدی یک تن برنج برای این بسته‌های ارزاق تهیه شد، گفت: در مجموع ۱۰۰ بسته ارزاق به همراه این برنج‌ها آماده شد که در محله هرندی، جانبازان مدافعان حرم، نیازمندان پاکدشت، نیازمندان منطقه ۱۵ تهران و تعدادی نیز برای نیازمندان جاجرود، لرستان و .. ارسال شد.

مدیر اجرایی خیریه بهشت امام حسن (ع) گفت: بسته‌های غذایی نیز توسط مردم به خیریه اهدا شد که با تهیه گوشت و مرغ نیز آنان تکمیل شد و به دست نیازمندان رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تلاش کردیم در بسته‌های ارزاق، اقلام بهداشتی نیز قرار دهیم، تصریح کرد: تلاش شد در برخی از بسته‌ها، مایع ضدعفونی، ماسک و دستکش نیز اضافه شود تا این نیازمندان را در برابر این بیماری مصون کنیم.

امامی افزود: در مرحله آخر نیز با کمک شهرداری تهران ۳۵ بسته ارزاق ویژه خانواده شهدا و جانبازان تهیه کردیم که بخشی از این بسته‌ها برای خانواده‌ها در مناطق شهریار و ملارد توزیع شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین