عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
با وجود اینکه هر ساله حرم علوی در مبعث پیامبر اعظم (ص) مملو از جمعیت بود، امسال با شیوع کرونا و ممنوعیت ورود به نجف، تعداد زائران حرم امام علی (ع) بسیار کاهش یافته و غربتی در این مکان مقدس حاکم است.

عقیق:هم‌زمان با مبعث رسول اکرم (ص) اعتاب مقدسه عراق با نصب پرچم‌های سبزرنگ مزین به نام و القاب حضرت محمد (ص) آراسته شد.

در حرم امام علی (ع) در نجف اشرف نیز نه تنها در صحن و ایوان نجف بلکه در اطراف ضریح و ستون‌های موجود در شبستان پرچم‌های سبز نصب شد.

شب گذشته نیز مراسم جشن مبعث در ایوان نجف برگزار شد و جمعی از زائران و مجاوران حرم علوی که تعداد محدودی نیز بودند، ضمن توزیع شکلات‌های بسته‌بندی شده، برای رهایی جهان از ویروس کرونا دعا کردند. 

امروز صبح نیز با وجود اینکه بر اساس اعلام آیت‌الله سیستانی، امروز ۲۷ رجب هم‌زمان با مبعث پیامبر (ص) است، تعداد زائران حرم امیرالمؤمنین (ع) در این روز پرفضیلت بسیار محدود و کمتر زائری به این مکان مقدس مشرف شده است.

این امر در حالی است که سال گذشته در چنین روزی حرم حضرت امام علی (ع) شاهد حضور هزاران زائر بود، اما امسال با شیوع کرونا و توقف سفرها به عتبات و همچنین ممنوعیت ورود به نجف، امکان تشرف به این مکان مقدس نه تنها برای ایرانیان بلکه برای سایر عاشقان اهل بیت (ع) در عراق هم مهیا نیست و با کاهش تعداد زائران، غربت خاصی در این حرم حاکم شده است.

حرم امام علی (ع) پس از شیوع ویروس کرونا هر روز ضدعفونی می‌شود و زائران پس از ورود به حرم شریف دست‌های خود را با مواد ضدعفونی تمیز و به سمت ضریح حرکت می‌کنند.

در ادامه تصاویری از حرم علوی در روز مبعث پیامبر اعظم (ص) را مشاهده می‌کنید:

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین