عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی گفت: من در ۱۹ سالگی سرخک گرفتم و از تمام بدنم عفونت خارج می‌شد؛ به‌گونه‌ای که بیمارستان هم من را جواب کرد، اما در نهایت شفا یافتم.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی سخنران مذهبی اظهار داشت: من در سن ۱۹ سالگی سرخک گرفتم و از تمام بدنم عفونت خارج می‌شد، به‌گونه‌ای که بیمارستان هم من را جواب کرد، زیرا سرخک مسری است.

وی افزود: من درد می‌کشیدم و در یک اتاق تنها بودم. مادرم بالای سرم می‌آمد و می‌رفت تا اینکه در روز چهارشنبه کمی حالم بهتر شد و روز جمعه به هیأت رفتم و نوکری کردم.

مومنی تصریح کرد: بعد از بازگشت از هیأت در خانه بیهوش شدم و بعد از چند روز دوشنبه به هوش آمدم. سه شنبه توانستم بنشینم، چهارشنبه به حمام رفتم و در نهایت در روز جمعه آثاری از سرخک در وجود من نبود.

این سخنران مذهبی گفت: خواهرم خواب دید که خدمت آیت‌الله سیدمحمد‌علی روحانی برای تعبیر خواب رفتم و خواب را تعریف کردم. ایشان سوال کرد این خواب برای توست؟ طبق آن تو باید یک هفته پیش مرده باشی. عملی تو را نجات داده است. گفتم هیأت رفتم و میان‌داری کردم. او گفت: این اعمال موثر است اما باید بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله روحانی توصیه کرد ماجرا را از مادرت سوال کن. خدمت مادرم رسیدم که آیا کاری انجام دادید یا توسلی داشتید؟ مادرم پاسخ داد: من بالای سر تو نشسته بودم و گریه می‌کردم. مادر شهید فرخ دانش آشتیانی که همسایه طبقه پایین ما بود، صدای گریه من را شنید و به خانه ما آمد. این مادر شهید، مقداری تربت و انگشتر پنج تن که آن هم حاوی تربت بود، آورد و تربت را با مقداری آب زمزم مخلوط کردیم و داخل حلق تو ریختیم. بعد از آن نفس تو باز شد.

مومنی افزود: به آیت‌الله روحانی این ماجرا را توضیح دادم و ایشان فرمود: به برکت تربت امام حسین(ع) عمر مجدد گرفتی، لذا تا می‌توانی برای ایشان نفس بزن.

فیلم این خاطره را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 24

 

این سخنران مذهبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: این بیماری یأس و ناامیدی را در کشور ایجاد کرده است که باید جلوی آن را گرفت؛ زیرا موجب پیشرفت بیماری خواهد شد، پس باید نشاط را به جامعه تزریق کرد.

وی افزود: نشاط ممکن است موقت و ظاهری باشد که مشکلی هم ندارد. گرچه امروز مردم در خانه حضور دارند، اما با این هیأت‌ها و حسینیه‌های مجازی، الحمدلله دعاها و مناجات‌های خوبی اعم از دعای جوشن کبیر، دعای هفتم صحیفه سجادیه که مورد توصیه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت، زیارت وارث، حدیث کساء و ... قرائت شده است، اما باز هم باید با توجه به فرصت ایجاد شده، کار دقیق و ریشه‌ای انجام دهیم.

مومنی تصریح کرد: نشاط و امید واقعی در گرو اتصال به ذات خداوند و ارتباط با اهل بیت (ع) است که ما را از ضعف و ناامیدی نجات می‌دهد و به امیدواری سوق می‌دهد.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید: دین آمده برای ما نشاط ایجاد کند، یعنی به تعبیر عامیانه دین نیامده است که نان ما را آجر کند. بنابراین تبعیت از دین، نشاط واقعی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی گفت: من به دیدار یک جانباز قطع نخاعی رفتم که از سال ۱۳۵۹ روی تخت است. حال او را پرسیدم. گفت الحمدلله، گفتم ناراحت نیستی و او باز گفت: الحمدلله. این نشان از امیدواری بالای او بود. من مدتی قبل سه روز در بیمارستان بستری بودم، در حال کلافه شدن بودم. این جانباز به من گفت: وقتی خدا می‌خواهد من را اینگونه ببیند، چرا ناراحت باشم؟

فیلم این سخنان را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 12
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین