عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
حجت الاسلام موسوی‌مطلق:
استاد حوزه علمیه گفت: بیماری کرونا برای قشر خانواده تهدید بزرگی است. مردان از فرصت حضور بیشتر در کنار خانواده استفاده و با تزریق محبت و شادی محیط خانواده را گرم‌تر از گذشته کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگویی گفت: بیماری کرونا یک تهدید بسیار جدّی برای نابودی اعتقاد، اقتصاد و فرهنگ اسلام و ایران است. متأسفانه این موضوع توسط مردم در بسیاری از ابعاد آن جدّی گرفته نشده است.

وی افزود: دشمنان ما انقلاب اسلامی را ویروس می‌دانستند و می‌دانند؛ چراکه ارزش‌ها و جرقه‌های نور این انقلاب به نقاط مختلف جهان صادر شده و به دنبال بیداری جهانی است، همچنان که در این مسیر موفق هم بوده و اکنون در رهگذر نابودی اسرائیل قرار دارد. چه‌بسا این ویروس بیماری خودساخته‌ای از سوی دشمنان ما باشد، این را نباید ساده بگیریم. آنان حاضرند خودشان هم ضرر بدهند اما بتوانند ضربه سختی به ما بزنند.

این استاد حوزه گفت: این بیماری اقتصاد کشور را با بحران بیشتری روبرو کرد و هنوز هم مانده تا آثار آن آشکار شود. اعتقاد و فرهنگ مردم را نیز نشانه گرفته است و باید بسیار هوشیارانه با این موضوع برخورد کرد و به دیدۀ تردید به توصیه‌های برون‌مرزی نگریست، غرض اینکه این تهدید بود، ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و هنر انقلاب ما تبدیل تهدید به فرصت است.

حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق خاطرنشان کرد: این بیماری برای قشر خانواده نیز می‌تواند تهدید بزرگی باشد. امروز در شرایط خاص کشور و در جهت کاهش ابتلا به بیماری کرونا، مردان و به طور کلی خانواده‌ها بیش از گذشته در کنار همند؛ البته باید این بودن در کنار هم را لطف خدا بدانیم اما نباید از فتنۀ دشمن اصلی بشریت یعنی ابلیس غافل شویم.

این استاد اخلاق اظهار کرد: یکی از مسائلی که ممکن است در این ایام پیش بیاید، این است که خانواده‌ها بی‌خود و بی‌جهت نسبت به یکدیگر ایراد بگیرند، باید سوءظن را کنار بگذارند که این آفتی بزرگ است، باید به شدّت از این مسئله پرهیز کرد و در مقابل آن، با تزریق محبت و شادی، محیط خانواده را گرم‌تر از گذشته کرد.

به گفتۀ وی اینها بخشی از آموزه‌های مهم اهل‌بیت علیهم‌السلام است که مکرر مورد تأکید قرار گرفته‌اند و در گذشته نیز کم و بیش به آنها پرداخته می‌شد، اما خوب است در این فرصت که خانواده‌ها بیشتر در کنار همند، نهایت استفاده را ببریم و در جهت رشد خانواده تلاش خود را به‌کار گیریم.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین