عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
آیت‌الله جاودان بیان کرد
یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه ولادت جوادالائمه(ع) شبهه جانشینی امام رضا(ع) را برطرف کرد، گفت: امام زمان(عج) فرمودند: اگر ما شما شیعیان را فراموش می‌کردیم بلایا شما را از بین می‌بردند، از ایشان بخواهیم ما را جزو حزب خود قرار دهند.

عقیق:آیت‌الله محمدعلی جاودان شامگاه چهارشنبه، ۱۴ اسفند به مناسبت ولادت امام جواد(ع) در مراسمی که به صورت مجازی در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: ما در عالم آخرت یک غم و اندوهی خواهیم داشت که شبیه آنچه در این عالم بوده، نیست.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از جابر به نقل از امام باقر(ع) تصریح کرد:‌ ایشان می فرمایند: ای جابر من گرفتار حزن و اندوه هستم و قلب من غرق غصه است، اگر بر قلب هر کس دین خالص خدا وارد شود قلب او را ماسوی خدا مشغول نمی‌کند.

آیت‌الله جاودان در ادامه بیان فرمایش امام باقر(ع) افزود: دنیایی که هر کدام از ما به شکلی غرق خیال آن هستیم و غصه آن را می‌خوریم چه می‌تواند باشد، یک روز همه دنیا را هم داشته باشیم با طوفان مرگ آن را رها کرده و خواهیم رفت این امانت الهی است که باید پس بدهیم.

این استاد اخلاق با بیان اینکه ما انسان‌های گناهکار قلب سالم نداریم، ابراز کرد: اگر پس از مرگ سرمایه قلبی را داشتید چیزی برای خود دارید در غیر این صورت هیچ چیزی ندارید.

وی در ادامه فرمایش امام باقر(ع) خطاب به جابر، بیان کرد: کسانی که به خدا ایمان دارند به دنیا اعتماد نمی‌کنند، امروز برخی تا چه حد به زندگی امید دارند مصداق آن ساخت خانه‌هایی است که برای آنها ۲۰ تا ۵۰ سال باقی بماند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه زمانی که انسان متولد می‌شود قلب او شبیه یک موم است که به هر شکل قالب می‌گیرد، گفت: اگر گناه کنید قلب شما خواهد مرد اما اگر عمل نیک انجام دهید قلب انسانی شما سالم باقی می‌ماند، در قلب دوستان خداوند به واسطه حیاتی که دارند اتفاقات زیادی رخ می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه افزود: خداوند متعال همواره در قلب مومنان حقیقی جای دارد و با آنها سخن می‌گوید، این کلام الهی «كَلَّمَهُمْ فِي ذَاتِ عُقُولِهِمْ...» را ما نمی‌توانیم بفهمیم اما قلب زنده مومنان حقیقی آن را درک می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگان گفته بود که هفت آسمان، عرش و زمین گوشه‌ای از قلب مرا پر کرده است به او گفته بودند قلب تو هنوز کوچک است. ما از داشتن قلب سالم، درست و زنده محروم هستیم و روزی مرگ قلب را درک خواهیم کرد.

آیت‌الله جاودان با تبریک ولادت امام جواد(ع) و علت اینکه چرا ولادت امام جواد(ع) برای امام رضا(ع) بسیار خوشحال‌کننده بود، گفت: امام رضا(ع) هنگام تولد امام جواد(ع) بسیار خوشحال بودند زیرا عدم معرفی جانشین امام رضا(ع) برای شیعه مشکل شده بود و دشمن همواره سرزنش می‌کرد، امام رضا(ع) پس از چهل سال صاحب فرزند شدند و مشکل شیعه حل شد.

وی ادامه داد: از درگاه امام رضا(ع) به خاطر حضرت جواد(ع) درخواست کنیم بلاهای متعدد شیعه اعم از بیماری یا بلاهای سیاسی در یمن، عراق، لبنان و افغانستان را برطرف کنند به واسطه این عید ما را در سایه لطف خود قرار دهند.

این استاد اخلاق با استناد به روایتی از امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: حضرت(ع) فرمودند: اگر ما شما شیعیان را فراموش می‌کردیم بلاها شما را از بین می بردند اما ما مراقب شما هستیم. از امام زمان(عج) بخواهیم ما را جزو حزب خود قرار دهند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین