عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشریح اقدامات این آستان مقدس در پیشگیری از شیوع «ویروس کرونا» در حرم مطهر رضوی، گفت: خدمت‌رسانی در مجموعه اماکن متبرکه رضوی با رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها ادامه دارد.

عقیق:مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در تشریح اقدامات این آستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام، اظهار کرد: با عنایت به شرایط ویژه به وجود آمده و پیرو دستورالعمل دولت محترم و بنا بر مصوبات «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به منظور حفظ سلامت زائران و خدمه‌ بارگاه منور و ملکوتی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، تمهیدات مختلف و اقدامات عملیاتی گسترده‌ای انجام شده است.

وی در تشریح این اقدامات گفت: از نخستین ساعات اعلام انتشار ویروس کرونا جلسه مدیریت بحران برای ایمن‌سازی اماکن متبرکه رضوی تشکیل شد و ستاد پدافند غیرعامل، دارالشفاء امام رضا علیه‎السلام و تیم‌های پزشکی مستقر در حرم مطهر رضوی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

خاکسار قهرودی ارائه مواد شست‌وشوی دست در ورودی‌های حرم مطهر رضوی به زائران و پاکسازی روزانه اماکن حرم مطهر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و تصریح کرد: نصب نکات آموزشی مقابله با آلودگی در حرم مطهر رضوی و اطراف آن، محدود کردن ارائه خدمت در کفشداری‌ها، محدود کردن تردد در برخی رواق‌ها، جمع‌آوری فرش‌ها در برخی مسیرهای اماکن متبرکه رضوی و ایجاد مسیر ویژه جهت تشرف به روضه منوره رضوی، از دیگر اقدامات پیشگیرانه آستان قدس رضوی برای جلوگیری شیوع ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه حضور و تردد زائران طبق روال گذشته در حال انجام است، گفت: باهمکاری زائران و مجاوران و مجاهدت خدمه ارجمند، ان شالله خدمت رسانی در مجموعه اماکن متبرکه رضوی با رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد: با عنایت خاص حضرت رضا علیه‌السلام و دعاهای ملت صبور ایران اسلامی، به زودی مشکلات برطرف و خدمت‌رسانی به زائران به حالت عادی بازگردد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین