عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
پویش مردمی «پنجره_ فولاد» با هدف طلب سلامتی و عافیت مسلمانان و دیگر انسان‌ها از ویروس کرونا، خواستار رفع این بلا از کشور می‌شود.

عقیق:هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از متخصصان و پزشکان با گوشزد کردن توصیه‌های پزشکی اصل مقابله با این ویروس را پیشگیری و رعایت بهداشت فردی بیان کردند. اندیشه‌های دینی ضمن تأیید نظرات پزشکان، توجه به ذات باری تعالی، دعا و توسل را در کنار رعایت توصیه‌های پزشکان لازم و ضروری می‌داند. 

به همین منظور، پویش مردمی «پنجره_ فولاد» با هدف توسل به ساحت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و شفای بیماران کرونایی شکل گرفته است.

در این پویش در ساعت ۲۰ هر شب با ایستادن به سمت مضجع نورانی آن حضرت (ع) در هر جا و هر مکانی برای یک دقیقه بعد از قرائت دعای تعجیل برای ظهور امام زمان (عج)، سلامتی و عافیت مسلمانان و دیگر انسان‌ها را از ویروس کرونا طلب می‌کنند و خواستار رفع این بلا می‌شوند.

حجج اسلام محمدمهدی معماریان، سیدحسینی صدر و حبیب عباسی از سخنرانان دینی درباره چرایی انتخاب ساعت  ۸ شب و توسل به امام رضا (ع) در این شرایط سخن گفتند.

محمدمهدی معماریان بیان داشت: امام زمان (عج) می‌فرماید: «أَنَا خاتَمُ الاَْوْصِیاءِ، وَبی یَدْفَعُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ الْبَلاءَ عَنْ أَهْلی وَشیعَتی»؛ من، خاتم اوصیا هستم. خداوند، به سبب من، بلا را از اهل و شیعیانم دفع می‌کند. یادمان باشد هر چقدر گرفتاری‌ها، بلاها و فتنه‌ها بیش‌تر می‌شود، باید دست دعا و توسل به دامن ذوات مقدس بلندتر شود، فراموش نکنیم این بلای کرونا هم به برکت وجود امام عصر (عج) می‌تواند از ما رفع شود.

سیدحسینی صدر با اشاره به یک روایت نبوی ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: اهل بیت من راه نجات و کشتی نجات بشریت هستند. ببینید کشتی نوح چگونه از آن طوفان سهمگین نجات پیدا کرد. اهل بیت (ع) هم اینچنین، نجات‌بخش هستند. عزیزان با توسل به ائمه معصومین (ع) بالاخص امام هشتم (ع) در ساعت ۸ شب بتوانند از تمام بلایا نجات پیدا کنند.

حبیب عباسی اظهار داشت: از کودکی همیشه دلداده امام رضا (ع) بودیم. هر وقت حرم آقا می‌رفتیم پنجره فولاد محل شفاخواهی مریض‌هایی بود که از راه دور و نزدیک آمده بودند. حال در این روزها که هموطنان ما بیمار هستند یا بیمار کرونایی دارند و در این زمینه نگرانی در وجودشان هست،‌ دل‌هایمان را هر شب ساعت ۸ روانه حرم امام رضا (ع) کنیم.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به آیدی panjerepholad@ در ایتا و تلگرام مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین