عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
جوانان مسجد امام رضا (ع) در شهرستان دزفول (استان خوزستان) این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشور برای کمک به افراد مسن‌تر محله و جلوگیری از خروج آنان از منزل، نقش پیک تهیه نیازمندی‌های آنان را ایفا می‌کنند.

عقیق:این روزها شیوع ویروس کرونا در کشور و آسیب فراوان این بیماری به افراد مسن و دارای بیماری‌های خاص موجب شده تا بسیاری از این افراد در خانه‌های خود محبوس شوند تا خدایی نکرده دچار این بیماری نشوند.

جوانان مسجدی پیک خرید اجناس شدند

رفع نیارهای روزمره این افراد از معضلاتی است که باید آن‌ها را مدنظر قرار داد؛ کاری که موجب شده است، جوانان مسجدی استان خوزستان و شهرستان دزفول دست به کار شوند و برای رفع نیاز سالمندان محله، چاره اندیشی کنند.

دزفول، شهر هزار مسجد

جوانان مسجدی امام رضا (ع) در خیابان هجرت شهرستان دزفول که به شهر هزار مسجد معروف است، در گام اول اقدام به شناسایی افراد مسن منطقه کردند و با برقراری ارتباط با آن‌ها تلاش می‌کنند تا در طول روز مایحتاج آن‌ها را تهیه کنند تا مانع حضورشان در سطح خیابان و خدایی نکرده ابتلا به این ویروس شوند.

اهل کدام مسجدی؟!

یکی از این جوانان که بنا نداشت نامی از وی در این خبر درج شود، در گفت‌وگو با ما اظهار داشت: در شهرستان دزفول مساجد بسیاری وجود دارد؛ به‌طوری که به شهر هزار مسجد معروف است. در این محل همانطور که در شهرهای دیگر از افراد سوال می‌شود برای کدام محله هستی، از افراد سوال می‌شود برای کدام مسجد هستی؟ یعنی مساجد تا این میزان نقش محوری دارند.

وی ادامه داد: ما جوانان در طول سال همواره با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در مسجد تجمع داشتیم که بعد از شیوع این ویروس تصمیم گرفتیم خدمت‌رسانی به مردم منطقه را انجام دهیم و تلاش داریم تا بتوانیم باری از زندگی افراد مسن برداریم.

۴۰ سالمند زیر پوشش طرح پیک خرید مسجدی‌ها 

این جوان مسجدی تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۴۰ سالمند زیر پوشش این طرح ما در منطقه هستند و روزانه از طریق پیامک مایحتاج خود را اعلام می‌کنند و ما برای آنان خریداری می‌کنیم و به دستشان می‌رسانیم.

وی گفت: در جریان سیل سال گذشته ما جوانان به سرعت برای کمک‌رسانی به مردم در مسجد بسیج شدیم و به کمک شهروندان پرداختیم.

ظرفیت‌های بی‌نظیر اجتماعی مساجد

این جوان مسجدی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد در صدر اسلام محل انجام تمام امور کشوری بوده‌ است و امروز نیز می‌تواند پایگاه ارائه خدمات اجتماعی در تمام شئون به محل باشد. این فعالیت ما تنها سهم کوچکی از این ظرفیت است که می‌تواند در دیگر مساجد کشور هم اجرایی شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین