عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
سه روز روزه همراه با خواندن زیارت عاشورا دستورالعملی است که آیت‌الله فشارکی به مردم مبتلا به طاعون آموخت و بر اثر آن یک نفر شیعه هم از دنیا نرفت، درحالی‌که افراد زیادی از اهل‌تسنن فوت کردند.

عقیق:دعا، توکل به خدای متعال و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام شیوه بسیار مهم و آزموده‌شده‌ای برای درمان انواع بیماری‌ها و حل مشکلات است. این نکته را می‌توان با مرور ماجراهای حقیقی و رجوع به تجربه مردم مؤمن درک کرد. در کتاب‌هایی که به‌نقل از علمای بزرگ اسلام هم نوشته شده‌اند، روایت‌ها و رویدادهای مهمی در این رابطه وجود دارد که راهکارهای خوبی برای مقابله با مشکلات و بیماری‌ها به ما می‌آموزند.

بنابراین گزارش یکی از این راهکارها را مرحوم آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت رحمة الله علیه از مرحوم آیت‌الله فشارکی نقل کرده است که تأثیر مهمی در سلامت و حفظ جان شیعیان داشت.

طبق این ماجرا که شرح آن را رضا باقی‌زاده در کتاب «نکته‌های ناب» درج کرده و تأیید آن را هم از دفتر آن عالم بزرگوار و ربانی گرفته است، مردم شهر سامرا در عراق به بیماری طاعون مبتلا شدند ولی این بیماری در عین اینکه گروه‌های زیادی از اهل‌سنت را از بین می‌برد اما عامل مرگ هیچ شیعه‌ای نشد.

بر این اساس، در جریان ابتلای اهل شهر سامرا در عراق به طاعون، آقا سید محمد فشارکی به شیعیان دستور داده بود سه روز روزه بگیرند و زیارت عاشورا بخوانند، از این رو فوج فوج از اهل‌تسنن می‌مردند ولی یک نفر شیعه از دنیا نمی‌رفت، لذا اهل‌تسنن در صحن مقابل ضریح امام هادی علیه السلام می‌آمدند و می‌گفتند: «یا علی الهادی! نُسلم علیكَ مِثلَ ما یُسلم علیكَ الشیعة» یعنی «ای امام هادی! همان گونه که شیعه به تو سلام می‌گویند، ما به تو سلام می‌گوییم.»

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین