عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
آیت‌الله یزدی :
حضرت آمنه سلام‌الله علیها به‌عنوان والده اشرف مخلوقات، ظرف یک نور قبل از خلقت آدم و حوا بوده است اما از منظر طبیعی آخرین مادر پیامبران الهی هستند درحالی‌که در ابتدا ظرف نور مقدسی بوده است.

عقیق:آیت‌الله محمد یزدی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایات قبل از خلقت حضرت آدم، وجود مبارک رسول خدا(ص) و انوار مقدس ایشان بود و نور حضرت خلق‌شده بود.

وی افزود: در نظام آفرینش نسبت به انوار مقدسی همچون رسول خدا(ص) نباید مباحث ظاهری را مدنظر قرار دهیم چراکه از منظر خلقت و معنویت باید گفت نور رسول خدا(ص) قبل از خلقت آدم و حوا خلق‌شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) قبل از خلقت حضرت آدم، پیامبر بوده‌اند و در عالم انوار بر تمامی مخلوقات تقدم دارند.

وی تأکید کرد: حادثه معراج اگرچه ازنظر زمانی متأخر است اما وجود مقدس نبی گرامی اسلام متعلق است به بانویی که باید دارای وجود مقدس باشد به همین خاطر تقدم نور مقدس مادر رسول خدا(ص) یک مسئله بسیار مهم است که باید به‌درستی بازگو و برای افرادی که فهم و درک این مسائل را دارند تبیین شود.

آیت الله یزدی یادآور شد: ضرورت دارد نسبت به والده رسول خدا(ص) از این منظر نگاه شود یعنی ظرف یک نور مقدسی به نام رسول خدا در جهان آفرینش و انوار مقدس.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه گفت: رسول خدا(ص) با اینکه در دوران کودکی مادر بزرگوارشان را از دست داده‌اند اما مکرر نسبت به مادر و دایه خودشان اظهار احترام می‌نمودند.

وی افزود: حضرت آمنه سلام‌الله علیها به‌عنوان والده اشرف مخلوقات، ظرف یک نور قبل از خلقت آدم و حوا بوده است اما از منظر طبیعی آخرین مادر پیامبران الهی هستند درحالی‌که در ابتدا ظرف نور مقدسی بوده است.

آیت الله یزدی تأکید کرد: رسول خدا(ص) در جامعه‌ای که مملو از جهالت، کفر، شرک، بت‌پرستی و معاصی به دنیا می‌آید و مادر ایشان در این روزگار جاهلیت ظرف نور مقدس می‌شود یعنی اینکه والده رسول خدا دارای عظمت و جایگاه خاصی بوده است.

وی اظهار کرد: باید مسائل روایی مهم در خصوص معراج و انوار مقدسه را برای اهلش بازگو کنیم تا حق مسئله به‌درستی ادا شود و قابل درک برای مخاطب باشد.

آیت الله یزدی یادآور شد: اینکه بخواهیم رسول خدا(ص) و والده مکرمه ایشان را از منظر انوار مقدس قبل از خلقت آدم و حوا مورد بررسی قرار بدهیم باید دقت نماییم به اهلش بازگو نماییم.

وی خطاب به کارگروه پژوهشی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: در کنار مباحث عرفانی و اسلامی باید مسائل و مطالب موردنیاز طلاب جوان نیز برای آن‌ها بازگو شود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین