عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
آیت‌الله ممدوحی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ آنان که فکر می‌کنند با نرفتن پای صندوق‌های رأی مشکلات اقتصادی کشور کم‌تر می‌شود، اشتباه می‌کنند.

عقیق:آیت الله ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد درس اخلاق حوزه‌های علمیه در پاسخ به این سوال که «امروزه برخی از مردم به‌خاطر مشکلات اقتصادی می‌گویند ما رأی نمی‌دهیم، شما چه توصیه‌ای دارید برای آنان؟» گفت: از این دسته از مردم که می‌گویند ما به خاطر این مشکلات عدیده اقتصادی پای صندوق‌های رأی نمی‌رویم، باید پرسید که آیا با نرفتن پای صندوق‌های رأی و در انتخابات شرکت نکردن، مشکل اقتصادی را حل می‌کند و اقتصاد ما رشد می‌کند؟

یک انتخابات با حمایت گسترده، راه اقتصاد را هموار می‌کند

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به ناامید کردن دشمن در انتخابات و در پاسخ به این سوال که اگر مشارکت مردم پایین باشد، آیا اقتصاد ما خراب‌تر می‌شود، گفت: اگر مردم با بهانه‌های این چنینی رأی ندهند و مشارکت پایین باشد و در نتیجه کاندیدای اصلح وارد مجلس نشود، دشمن بر ما چیره‌تر شده و اقتصاد ما را سخت‌تر، سنگین‌تر و تنگ‌تر می‌کند و مردم گرفتارتر خواهند شد. ما باید کاری کنیم که راه را بر دشمن ببندیم تا دشمن نتواند دروازه‌های اقتصاد را بر ما تنگ کند و ما قدرت مانور داشته باشیم. ما وقتی دارای قدرت مانور می‌شویم که دارای یک انقلاب آزاد و یک انتخابات وسیع که پشت سر آن همه مردم ایستاده اند، باشیم.

کلان ترین تصمیمات را مجلس می‌گیرد

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پاسخ به این سوال که ذهن مردم درگیر یک نکته هست که مگر مجلس در زمینه مشکلات فعلی، چکار می‌تواند انجام بدهد و با شرکت در انتخابات هم باز مشکل و گره‌ای از کار مردم باز نخواهد شد، اظهار داشنت: اگر یک روز مجلس نباشد، کشور بهم می‌ریزد، این چه حرفی است که مجلس کاری نمی‌تواند انجام دهد؟ اگر فرض کنید یک روز در مجلس بسته شود، این کشور دیگر کشور نیست! مجلس تصمیمات کلان در حوزه قانونگذاری را تعیین می‌کند.

هر رای سبب تقرب الی الله می‌شود

این استاد اخلاق حوزه علمیه درباره تأثیر و نقش رأی دادن در سلوک فردی هر شخص و رشد هر فرد از نظر معنوی تصریح کرد: شما وقتی از منزل خارج می‌شوید و با رفیق و قوم و خویش و هم حزبی خود کاری ندارید و جست‌وجو و تفحص می‌کنید و به آن فردی که به قرآن نزدیک‌تر است، رأی می‌دهید، این معلول همان خیزش انقلاب اسلامی است و در سلوک اخلاقی هر فرد نقش بسزایی دارد و سبب تقرب الی الله می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین