عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر درباره انتخابات چیزی می‌گوییم به این معنا نبوده که چشممان را بر هم گذاشته‌ایم، ما می‌گوییم درباره انتخابات انسان باید عقلش را حاکم کند اگر انتخابات پرشور باشد آمریکا ناراحت می‌شود.

عقیق:آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن دعوت همگانی به حضور گسترده مردم در انتخابات دوم اسفندماه اظهار داشت: چنین نیست که چشممان بر حقایق بسته باشد، می‌دانیم که مردم در فشار شدید هستند، مردم از یک‌طرف به‌دلیل گرانی اجناس و از طرف دیگر نبودن کسب‌‌وکار برای جوانان، مشکلات ازدواج آن‌ها و محدودیت برای مسکن در مضیقه و تحت‌فشار هستند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: برخی از این گرفتاری‌ها غوغا می‌کند، بنابراین اگر درباره انتخابات چیزی می‌گوییم به این معنا نبوده که چشممان را بر هم گذاشته‌ایم، ما می‌گوییم درباره انتخابات انسان باید عقلش را حاکم کند، اگر انتخابات پرشور باشد آمریکا ناراحت می‌شود اما در صورت حضور کمرنگ در انتخابات فشارشان بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر حضور همگانی و پرشور مردم در انتخابات گفت: باید با حضور پرشور خود در انتخابات، دشمنان را مأیوس کرد و ثابت کرد که تحریم‌ها و فشارها بر ما تأثیری ندارد، ثابت کرد ایران کشوری مستقل، قوی و نترس است و نظام جمهوری اسلامی نظامی پایدار است به‌همین دلیل تعبیر به لزوم می‌کنیم و می‌گوییم بر همه لازم است که در انتخابات شرکت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مقداری از مشکلات به‌دلیل ایستادگی در برابر دشمنان خارجی طبیعی است، تصریح کرد: یا باید تسلیم باشیم و مشکلات خود را حل کنیم و یا باید قوی بوده و با استقلال خود بر مشکلات فائق آییم البته بسیاری از مشکلات نیز به‌دلیل عدم مدیریت صحیح است، اگر مسئولان درست و صحیح مدیریت می‌کردند به‌یقین بسیاری از این مشکلات نبود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین