عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه هم‌زمان با بیستم جمادی‌الثانی و ولادت حضرت صدیقه طاهره(س)، صدها تن از مداحان، ذاکران، شاعران آیینی و فعالان هیأت‌های مذهبی به سنت سه دهه گذشته به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌روند.

عقیق:روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه هم‌زمان با بیستم جمادی‌الثانی و ولادت حضرت صدیقه طاهره (س)، صدها تن از مداحان، ذاکران، شاعران آیینی و فعالان هیأت‌های مذهبی به سنت سه دهه گذشته به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و میلاد فرخنده حضرت صدیقه (س) را به ایشان تبریک می‌گویند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در زمان ریاست جمهوری خود و سپس در زمان رهبری جمهوری اسلامی ایران، همه ساله در این مناسبت، پذیرای مداحان و ذاکران بوده‌اند که در ابتدا به‌صورت محدود و خصوصی برگزار می‌شد اما برای اولین بار در تابستان سال ۱۳۶۸ پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و آغاز زعامت آیت‌الله خامنه‌ای، این دیدار در سطح وسیعی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

این دیدار که با همخوانی سرود، مداحی، شعرخوانی و مولودی‌خوانی همراه است، جمعی از مداحان و مدیحه‌سرایان اهل‌بیت (ع) به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

طبق خبرهای غیررسمی، امسال تعداد بیشتری از مداحان شهرستانی بناست در این دیدار به مدیحه‌سرایی بپردازند. براساس این اخبار، احمد واعظی، مجری مراسم خواهد بود، از تهران حنیف طاهری در این مراسم مدیحه سرایی خواهد کرد. همچنین بناست محمود شریفی (متخلص به کمیل کاشانی) از کاشان، جعفر ملائکه از مشهد و حمزه علیپور از قم در این مراسم میدحه سرایی داشته باشند. البته امسال گویا بناست دو تن از مداحان شهرستانی هم پیش از حضور مقام معظم رهبری مداحی داشته باشند که این مداحان از یزد و زاهدان انتخاب شده‌اند.

براساس این گزارش، سال گذشته در دیدار مداحان با مقام معظم رهبری، حسن خلج از تهران، محمدرضا بذری از بابل، حسین طاهری از تهران، مجید تال از تهران، زهیر سازگار از تهران، مهدی رسولی از زنجان، سیدحجت بحرالعلوم از مشهد و حسن حیدرزاده از کاشان مداحی کردند و احمد واعظی نیز مجری این مراسم بود.

توصیه‌های رهبر انقلاب در سال‌ گذشته خطاب به مداحان اهل‌بیت (ع) که در سایت معظم له در قالب سخن‌نگاشت منتشر شد، به شرح زیر است:

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین