عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
غم سنگینی در وجودم رخنه کرده و باورم نمی‌شود تصاویر حاج قاسم به جای خودش در مراسم شب اول فاطمیه حسینیه امام خمینی (ره) باشد اما مطمئنم که او حضور دارد و من او را نمی‌بینم.

جایت خالی نیست، دست ما کوتاه شده عقیق:اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا(س) شب گذشته در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، مراسمی که تفاوت زیادی با سال‌های گذشته داشت. تفاوتش، بغضی بود که بر گلوی مردم عزادار نشسته بود و دیدن تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی بر ستون‌‌های حسینیه امام‌خمینی (ره) و ‌دل‌نوشته‌های بر کاغذ و کف دستان مردم، این بغض را تشدید می‌کرد. گویی همه به‌دنبال مأمنی بودند تا پناه بغضشان شود تا اینکه مهدی رسولی آن را شکست و ابتدای روضه‌اش، خطاب به رهبر انقلاب عرض کرد. "آقا جان؛ خیلی از این مردم، امسال یک جور دیگر آمدند برای فاطمیه. شما می‌فرمودید در مراسماتی که شهید سلیمانی حضور داشت، خیلی دنبالش می‌گشتید تا پیدایش کنید. دلم نمی‌آید بگویم جایت خالی است؛ نه جایت خالی نیست، دست ما کوتاه شده. ان‌شالله الان پیش حاج مهدی باکری و حاج احمد کاظمی و امام خمینی (ره) ما را هم یاد می‌کند."

سردار سلیمانی برای همه قهرمان و الگوی شجاعت است. هرچند آمریکایی‌ها سردار را از ما گرفتند امّا هیچگاه تفکر او از بین نمی‌رود. حاج قاسم، سرباز بی‌ادعایی بود که سال‌ها برای تأمین امنیت ایران و ایرانی‌ها مبارزه کرد و نگذاشت آب توی دل ما تکان بخورد. مگر نمی‌توانست مثل خیلی‌های دیگر، زندگی‌اش را ادامه دهد، در کنار زن و فرزندش باشد و پست مدیریت دولتی بگیرد؟ امّا انتخاب دیگری کرد و به دلیل همین انتخاب‌ها و تفاوت‌ها، همه دوستش داشتند و نماد اتحاد و همدلی ایرانی‌ها بود.

تعبیر امام خمینی(ره) که «شهادت هنر مردان خداست» در شهادت حاج‌قاسم سلیمانی تجلی پیدا کرد. هنر ایشان در برهم زدن موازنه قدرت در منطقه به نفع جهان اسلام و همچنین سرکوب فتنه شام و عراق، هزینه زیادی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها داشت و مسلماً آنها به‌راحتی از خون حاج‌قاسم‌ها نمی‌گذشتند، اما نمی‌دانند که این اتفاق سرفصل نوینی از فروپاشی و سرنگونی استکبار و صهیونیسم است. حاج‌قاسم سلیمانی یکی از اخلاقی‌ترین و معنوی‌ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و ایشان مانند پدر با مردم، خانواده شهدا و به‌ویژه شهدای مدافعان حرم تعامل داشت.

دشمنان از افکار عمومی و چیزی که در رسانه‌ها اتفاق می‌افتد بیشتر از انتقام فیزیکی می‌ترسند. واقعیت این است که دشمنان حتی از تصویر حاج‌قاسم نیز می‌ترسند و این ترس را تا ابد خواهند داشت.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین