عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که حوزویان باید در مسیر یادگیری معارف شهادت پیشگام شوند، گفت: مسیر معنوی و مراتب بالای تقوا و احساسات دست‌یافتنی است به‌شرط آن‌که به دنبال آن باشیم.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در هفتمین یادواره 140 شهید روحانی استان کرمان ‌که در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: مؤمنان در مسیر رشد معنوی مراحل مختلفی را طی می‌کنند اما در تحلیل این روند برخی مواقع غفلت می‌کنیم که همین غفلت آثار بدی را به‌جای می‌گذارد.

وی ادامه داد: زمانی که اصول عقاید را می‌خوانیم در محیط‌های مختلف آموزشی معمولاً به اثبات حقانیت می‌پردازیم و همواره سعی می‌کنیم افراد را به دین دعوت بکنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان بابیان این‌که برخی افراد مو من تر هستند و به‌یقین رسیده‌اند، تصریح کرد: معمولاً جز خواص و افرادی که می‌خواهند به شهادت برسند بسیاری از افراد به دنبال درک مفاهیم نمی‌روند و درواقع خودشان ضرر می‌کنند.

وی به توطئه افکنی برخی از افراد در مسیر علم‌آموزی طلبه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از شبهه افکنان پررو جامعه علمی و معرفتی را عقب نگه می‌دارند و همیشه در مبانی خدشه ایجاد می‌کنند و می‌گویند کی گفته خدا هست؟ در مقابل طلبه‌ها هم‌فکر می‌کنند که حجت آن‌ها تنها جواب دادن به این شبهات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان بابیان این‌که حوزویان باید در مسیر یادگیری معارف شهادت پیشگام شوند، تأکید کرد: مسیر معنوی و مراتب بالای تقوا و احساسات دست‌یافتنی است به‌شرط آن‌که به دنبال آن باشیم اما مسیر و راهی که هم‌اکنون می‌رویم ما را به آنجا نمی‌رساند.

وی شهادت شهید قاسم سلیمانی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: یک روز قبل از شهادتش زمانی که نظر وی را در مورد شهادت می‌پرسند با تبسم جواب می‌دهد: زمانی که میوه رسید باید چیده شود.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: درواقع به شهدا قبل از شهادت الهام می‌شود که رفتنی هستند و این سلوک در بین همه شهدا وجود داشته است.

وی سیره شهدا را مثال‌زدنی عنوان کرد و افزود: شهدا با حزن و گریه قران می‌خواندند و همواره خواستار عروج به ملکوت بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان ادامه داد: در دانشگاه‌های ما پررونق‌ترین محافل ذکر شرح‌حال عرفا است و باید سیره‌ شهدا در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی بابیان این‌که شهدا مؤلفه‌های بی‌نظیری برای نشان دادن مسیر سعادت در دنیا و آخرت هستند، افزود: در آداب شهدا روایت‌هایی زیادی وجود دارد شهدا تا به شهادت می‌رسند انگار احساس وظیفه می‌کنند و انگار احساس دلسوزی در بین آن‌ها به وجود می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: باید راه شهادت باز شود چراکه شهادت‌طلبی جزء اولین هدایایی است که شهدا به مؤمنان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از شهدا باید شهادت را بخواهیم و این بهترین آرزو است و علاوه بر این دوران آمادگی برای شهادت دوران بسیار زیبایی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان به اهمیت ارتباط باخداوند اشاره کرد و گفت: چه خوب است که در 10 سال طلبگی ارتباط و احساس باخدا را نشان بدهیم و آیات قرآن را طبقه‌بندی کرده و برای عده‌ای که طالب آن هستند، بیان کنیم.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین