عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
آيت‌الله مكارم شيرازي مطرح كرد:
يكي از مراجع عظام تقليد قم به تشريح ديدگاه اسلام در خصوص وليمه سفر حج پرداخت.
عقیق: حضرت آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در سخنراني خود در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به آداب وليمه دادن در اسلام گفت: اسلام دين كاملي است كه در همه موارد نظر داده و راه را براي مسلمانان مشخص كرده است.

وي تاكيد كرد: هيچ موضوعي نيست كه در زندگي بشري مسلمانان وجود داشته باشد و اسلام در خصوص آن نظري نداده باشد كه اين نشان دهنده جايگاه اسلام است.

اين مرجع تقليد با قرائت روايتي از پيامبر اكرم(ص) در خصوص آداب وليمه دادن گفت: پيامبر اكرم(ص) در اين خصوص مي فرمايند در پنج مناسب وليمه و سور دادن خوب است كه بايد مسلمانان به آن توجه داشته باشند.

آيت‌الله مكارم شيرازي افزود: يكي از موارد ازدواج است كه بايد در اين مراسم وليمه داده و ديگران را دعوت كنيم تا از آن وليمه استفاده كنند.

وي بيان داشت: متولد شدن فرزند، ختنه كردن فرزند پسر و خانه جديد خريدن هم يكي ديگر از آدابي است كه اسلام تاكيد بسياري بر وليمه دادن دارد.

اين مرجع تقليد افزود: يكي از مسائلي كه اسلام در موضوع وليمه دادن به آن اشاره كرده است، رفته به خانه خدا است و مي‌فرمايد اگر كسي از خانه خدا برگردد و وليمه بدهد بركات بسياري را به همراه خواهد داشت.

منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین