عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
حجت الاسلام رحیم توکل:
آیت‌الله توکل عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۹ دی شعور سیاسی و آگاهی مردم را نشان داد. این‌که وقتی انقلاب به اجتماع مردم و به اعلام حمایت مردم نیاز دارد، مردم در وسط میدان حضور دارند.

عقیق:آیت‌الله سید رحیم توکل به مناسبت حماسه ۹ دی در گفتگویی گفت: در حماسه ۹ دی دو نکته نهفته است؛ یک نکته این‌که این اتفاق شعور سیاسی و آگاهی مردم را نشان داد. این‌که وقتی انقلاب به اجتماع مردم و به اعلام حمایت مردم نیاز دارد، مردم در وسط میدان حضور دارند. حماسه ۹ دی این نکته را به دنیا فهماند که مردم طرفدار انقلاب‌اند. مشکلات دارند، اما از ایمان خودشان دست برنمی‌دارند، در هر عرصه‌ای حاضر می‌شوند و حاضر هستند جان بدهند و از انقلاب دفاع کنند. مردم در ۹ دی این پیام را به همه عالم و به‌ویژه دشمنان انقلاب که دست از ایجاد بلوا برنمی‌دارند، رساندند.

بیداری بعد از غفلت

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پیام صریح ۹ دی این است که مردم در صحنه هستند و نمی‌گذارند خون شهدا و زحمات امام و رهبری بر باد برود. نکته دوم این است که ۹ دی یک بیداری بعد از غفلت یک عده بود. عده‌ای غفلتی انجام دادند و این راهپیمایی، بیداری بعد آن غفلت بود. مهم این است که نباید دچار غفلت شویم. نباید حتماً زمین بخوریم تا بعد بخواهیم از زمین بلند شویم. همه ما باید طوری عمل کنیم که اصلاً زمین نخوریم. از انقلاب غافل نشویم و از وظیفه‌مان غافل نشویم.

وی در ادامه گفت: ماجرای توابین همین بود. زمانی که به یاری امام حسین (ع) نیاز بود اقدام نکردند. بعداً قیام کردند و همه‌شان شهید شدند. قیام توابین خیلی عالی بود، اما اگر همین قیام در زمان خودش انجام می‌گرفت شاید صحنه کربلا طور دیگری رقم می‌خورد. ۹ دی نیز یک حرکت عالی بود، اما اشکال این بود که عده‌ای ابتدا دچار غفلت شده بودند و بعداً بیدار شدند. یک انسان انقلابی هیچ‌گاه نباید غافل شود که حوادث او را بیدار کند.

قیام برای ولایت

رحیم توکل سپس عنوان کرد: در ۹ دی مردم برای ولایت قیام کردند. برای حراست از راه امام و رهبری و خون شهدا قیام کردند. این نیرو مردم را به جنبش آورد و در خیابان ظاهر کرد. دعوتی از مردم برای به خیابان آمدن انجام نگرفت، اما چون مردم اهل ولایت و با ولایت بودند و همان مردمی هستند که برای ولایت خون داده‌اند، خودجوش به میدان آمدند تا از ولایت دفاع کنند. فراخوانی صورت نگرفت. مردم خودشان فهمیدند که باید این کار انجام بگیرد. با همان شور انقلابی همیشگی‌شان به خیابان‌ها آمدند. این برای دنیا بسیار مهم است. نه فراخوانی، نه دستوری، نه تبلیغات رسانه‌ها و نه هیچ چیز دیگر، اما مردم این‌طور به صحنه آمدند.

وی اضافه کرد: در جاهای دیگر هزاران خبر و فراخوان انجام می‌گیرد، اما یک دهم این جمعیت هم جمع نمی‌شود. این‌ها به خاطر بیداری مردم ماست. فهم و شعور مردم ما بسیار بالاست. از طرفی ولایت در جان مردم ما رسوخ کرده است و این است که مردم را به صحنه می‌کشاند. مردم ما اگر ببینند ولایت دارد زیر سوال قرار می‌گیرد، آن فهم و شعور مردم باعث می‌شود که بیایند و حرف آخر را بزنند. شعور مردم، دین‌داری مردم، همراهی مردم با رهبری و انقلاب همه از عوامل این حرکت‌هاست. مردم در ۹ دی فهمیدند که اگر قیام نکنند، خون شهدا پایمال خواهد شد. زحمات امام و رهبری به هدر می‌رود. پس به میدان آمدند تا بگویند تا ما هستیم نمی‌گذاریم زحمات امام و رهبری و خون شهدا بر باد برود.

دشمن از ما دست بر نمی‌دارد

رحیم توکل در بخش دیگر از سخنان خود گفت: دشمن از ما دست برنمی‌دارد و ترفندهای خود را به کار می‌برد. وقتی زمین می‌خورد دوباره مثل همان فتنه را انجام نمی‌دهد، بلکه ترفندهای خود را عوض می‌کند. تا ما هستیم دشمن هم هست و تا دشمن هست ما باید بیدار باشیم. یقین بدارید امروز که سالروز ۹ دی است دشمن نگاه می‌کند به شعارهای مردم، تعداد نفرات، حال و هوای انقلابی مردم و …. همه این‌ها را مدنظر دارد و نگاه می‌کند. حتی میان ۹ دی امسال و سال قبل مقایسه می‌کند. اگر مردم پرشورتر باشند و بیشتر به صحنه بیایند و شعارها داغ‌تر شود و مردم جدی‌تر باشند دشمن مأیوس، مأیوس‌تر می‌شود. اما اگر مردم حضور خود را جدی نگیرند و کمتر و کم‌شورتر به میدان بیایند، دشمن طماع مجدداً برای ما نقشه می‌چیند.

مسئولان باید خواسته‌های مردم را مورد توجه قرار دهند

وی در ادامه تأکید کرد: در شرایط کنونی مردم پای صحنه هستند، اما قوه مجریه باید از این حالت نامناسب خود بیرون بیاید. مردم حاضرند جان هم بدهند و در صحنه بمانند، اما خواسته‌های حقی نیز دارند که قوه مجریه باید این خواسته‌های به‌حق را در عمل مورد توجه قرار دهد. مسئولان باید خواسته‌های مردم را مورد توجه قرار دهند و جدیت و درایت خود را بیشتر کنند و افرادی که خبره هستند را برای کارها جمع کنند و درباره مشکلات از آن‌ها نظر بخواهند. سهل‌انگاری قوه مجریه طمع دشمن را به کار می‌اندازد. قوه مجریه باید از ظرفیت انقلابی مردم استفاده کند و نباید ضعف نشان دهد اما متأسفانه نشان داد و دشمنان انقلاب را جری کرد.

رحیم توکل افزود: درباره انتخابات پیش رو نیز باید توجه کنیم که مجلس به وزرا رأی اعتماد می‌دهد. مجلس که مظهر اقتدار ملت است باید افرادی در آن بیایند که شایسته باشند، صلاحیت‌های لازم را داشته باشند، اهل درایت باشند، انقلابی باشند، خط‌بازی‌ها را کنار بگذارند و برای ملت فکر کنند و کار کنند. اگر کسی که توان مالی دارد و به این دلیل می‌تواند از مردم رأی بگیرد به مجلس بیاید آن‌وقت نه توان علمی دارد و نه تجربه و نه شعور اقتصادی و سیاسی و در نتیجه به درد مردم نمی‌تواند رسیدگی کند. مردم باید افراد لایق این کار را انتخاب کنند و نگاه به تبلیغات نکنند. خیلی‌ها لایق هستند، اما توان مالی ندارند و اما افرادی هم هستند که نالایق‌اند اما توان مالی بالا دارند. مردم باید بیدار باشند و به هرکسی رأی ندهند.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین