عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
آیت‌الله مکارم شیرازی:
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: رساندن مسجد به جایگاه اثرگذار واقعی خود در جامعه، مهمترین وظیفه ‌ای است که امروز باید به آن توجه داشته باشیم. اگر به این وظیفه مهم عمل شود، بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه به واسطه مسجد قابل حل است.

عقیق:حجت الاسلام نوری‌زاده و جمعی از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه (۱۴ آذر ۹۸) دیدار کردند.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این مرکز در سال جاری ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تقدیر و تشکر از حضور حجت‌الاسلام نوری‌زاده و مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهارداشت: از گزارشی که ارائه شد، کاملاً مشخص است جنابعالی به مسئولیت خود در این مرکز مقدس، اشراف و آگاهی خوبی دارید. برای اداره یک مجموعه، آگاهی از وظایف و اشراف بر مسئولیت‌ها بسیار مهم و ارزشمند است که بحمدالله این مهم در جنابعالی وجود دارد.

وی ادامه داد: در اسلام پایگاهی مهم‌تر و والاتر از مسجد وجود ندارد. به گونه‌ای که رسول خدا سلام الله علیه، همه امور تشکیلاتی و حکومتی و حتی امور اجتماعی و بسیاری از مسائل را در مسجد اداره می کردند. از تدبیر در خصوص موضوعات حکومتی و نظامی گرفته تا حل و فصل مشکلات خانوادگی و تربیتی مسلمین، همه و همه در مسجد صورت می‌گرفت و این کارکرد ارزشمند مسجد را در نظام حکومتی اسلام نشان می‌دهد. لذا رساندن مسجد به جایگاه اثرگذار واقعی خود در جامعه، مهمترین وظیفه و تکلیفی است که ما امروز باید به آن توجه داشته باشیم. اگر به این وظیفه مهم عمل شود، بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه بواسطه مسجد قابل حل خواهد بود، چراکه مسجد منشا همه خیرات و برکات در جامعه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان افزود: برای همه شما عزیزان در انجام این مسئولیت مهم آرزوی توفیق و پیروزی دارم.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین