عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
اگر فقط از این مصحف برای تزیین خودورهایمان استفاده کنیم، چه بسا مشمول آیه (کَمَثَلِ الْحِمَارِ یحْمِلُ أَسْفَارً) شویم.

عقیق: میلاد مرجانی:

‏مطلبی در توییتر توجه ام را جلب کرد. خبری که هم خوشحال کننده بود و هم ناراحت کننده. خوشحال از اینکه بخشی از هموطنانمحروم سیستانی‌ام به نان و نوایی می رسند و ناراحت از آنکه "قرآن‌کریم چقدر در میان ما مهجور است."

عین مطلب کاربر توییتری که به همراه تصویر یک جلد قرآن سوزن‌دوزی شده منتشر شده بود را برایتان می‌خوانم. " ‏قرار شده جلد قرآنِ خودروهای... (نام شرکت خودروساز درج نشده است) بجای اینکه از پلاستیک باشد توسط سوزن‌دوزان سیستان و بلوچستانی تزئین شده است. بالأخره نمردیم و این خودروسازها یک کار مثبت انجام دادن که هم می‌تونه خودروهای ملی رو زیباتر کنه هم به اشتغال این منطقه محروم کمک کنه."

توجه به ظاهر قرآن خوب است که این شرکت خودروسازی پی گرفته است اما انگار فراموش کرده‌ایم که قرآن برای به تعالی رسیدن انسان‌ها نازل شده است و نه اینکه بر روی تاخچه‌‌های منازل و یا داشبورد خودروهایمان قرار بگیرد. قرآن کریم در بین ما مهجور واقع شده و در روز قیامت به واسطه این مظلومیت، خود از ما شکایت خواهد کرد.

قرآن، کتاب زندگی است نه کتاب بوسیدن و در جلد چرم گذاشتن و روی طاقچه گذاشتن که خاک بخورد. قرآن برای این نیست که ما تنها سالی یک‌بار برای شب‌های قدر بر سرمان گذاشته و یا در مجالس ترحیم آن را بخوانیم بلکه کتاب زندگی است و باید در تمام ارکان زندگی خود از آن استفاده کنیم.

قرآن برای خواندن و عمل‌کردن است. برای حفظ و صیانت از ارزش های انسانی ما آمده است اما برخی آن را جلوی خودرویشان می گذارند تا آنها را در برابر تصادفات و اتفاقات ناگوار نجات دهد. البته چه اشکالی دارد که از قرآن برای در امان ماندن از آسیب های مادی استفاده کنیم چراکه قرآن کریم بهترین پناهگاه عالم است.

ما اگر بخواهیم فقط از این مصحف برای تزیین خودورهایمان استفاده کنیم، چه بسا مشمول آیه (کَمَثَلِ الْحِمَارِ یحْمِلُ أَسْفَارً) همچون مثل خرى است که کتابهایى را برپشت مى کشد (آیه 5 سوره جمعه).

حفظ ظاهر قرآن، تنها مقدمه کار است و باید پایبندی به قرآن و عمل کردن به آموزه‌های آن را آموخت و انجام داد که مدیران شرکت های خودروسازی به ویژه می توانند در تصمیم گیری ها و و هزاران موضوع دیگر به قرآن تاسی کنند تا مورد رحمت خداوند قرار بگیرند.

اتفاقا که مدیران و مسئولان کشورمان باید بیش از مردم به  فرامین قرآن گوش دهند چراکه سخن قرآن در میان آحاد مردمکشاورز، بازاری و خانواده ها اجرایی شود اما متأسفانه این موارد امروز در میان مدیران ارشد به حاشیه رفته است. 

مدیران محترم شرکت های خودروسازی اگر بخواهند دِین شان را به قرآن اداء کنند بهتر است پیام قرآن را به مشتریان خود به با وفای به عهد، صداقت و درستی و غیره نشان دهند. اگر در قرآن تدبر کردیم، قلبمان بهاری می‌شود و از روزمرگی‌ها نجات پیدا می‌کند چون قلب محل تجلی نور خداست.

:

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین