عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
مستند سوته دلان روایتی از حسینیه هیئت الشهداء شهریار که در روزهای غبار آلود آبان ماه 98 در آتش کینه جماعتی سیاه دل خاکستر شد. مستند «سوته‌دلان» روایت استیلای حق است بر جنود شیطان در نبرد خاک و ‌آتس و ولادت ققنوسی که منادی حق است در نبرد با فتنه و آشوب‌طلبی.

فتنه و فتنه‌گری از عهد هاییل تا عصر خمینی و از دوره‌ی قابیل تا زمانه‌ی سفیانی، تنها یک کلیدواژه‌ی ثابت داشته و آن هم انتقام بوده است. انتقامی‌که ابلیس در محضر حق قسم یاد کرد تا دنیا دنیاست با اغواگری از آدم و بنی‌آدم بازستاند تا ثابت شود آتشی که شیطان از آن سرشته شد بر خاکی که ازش آدم آفریده شد برتر است. «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليسَ کانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ».
و فسق شیطان هر جا که حق بر کرسی نشست با همان آتش قهر و انتقام هم‌راه بود و آن‌گونه که حق می‌خواست، برتری خاکِ تبعیت بر آتش عصیان، بزرگ‌ترین ثابت دنیا شد. پس در ورای این آتش‌ها، خاکستر عبودیت بود و حق‌شناسی و اصالت ایمان که به جای ماند و ققنوس بنده‌گی از آن سر برآورد.
مستند «سوته‌دلان» روایت استیلای حق است بر جنود شیطان در نبرد خاک و ‌آتس و ولادت ققنوسی که منادی حق است در نبرد با فتنه و آشوب‌طلبی.
:: سهیل کریمی

تعداد بازدید : 268

«سوته‌دلان» 
کارگردان: عارف افشار
مجری طرح: کانون مستندسازان جهادی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین