عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کتاب «نجمه پلاره» زندگی داستانی رزمنده شیردل لشکر زینبیون، شهید سیدافتخارحسین توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

عقیق:کتاب نجمه پلاره زندگی داستانی رزمنده شیردل لشکر زینبیون، شهید سیدافتخارحسین توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

زینبیون، رزمندگان دلاور پاکستانی هستند که به محض مشاهده تهدید شدن حرم حضرت زینب (س) به وسیله گروه‌های تکفیری در سوریه به صورت داوطلبانه به نبرد با آنان برخاستند. رشادت‌های زینبیون در پاسداری از حرم اهل بیت (س) بازتاب کمی در رسانه‌ها یافته است و مجموعه کتبی که نشر شهید کاظمی در دست چاپ دارد یکی از معدود تلاش‌ها برای ماندگار کردن نام و یاد دلاوری‌های آنهاست.

«نجمه پلاره» سومین کتاب از مجموعه فرزندان روح الله (مجموعه کتب شهدای مدافع حرم لشکر زینبیون) است که منتشر شده است. این کتاب داستان زندگی پدری است که از پشت کوه‌های پاراچنار تا کارخانه‌های تهران برای کودکانش به دنبال زندگی می‌گردد.

پاراچنار گوشه‌ای از بهشت است. پر از نعمت و سخاوت و مردمانی که رسم زندگی در این وادی مقدس را بلدند. پاراچنار تکه‌ای از سرزمین پاکستان است که گاهی روزهایش بین برگه‌های تقویم گم می‌شود و زمانی حادثه‌هایش بین موج‌های خبری،‌ پنهان. انگار این زمین،‌سهمی از جنت‌الحسین (ع)‌ است؛ گاهی پر از مصیبت و خون؛ ولی همیشه شجاع و پرغرور...

شهادت سرنوشت مردانی است که برای خودشان زندگی نمی‌کنند.

برشی از کتاب:
حالا من هم یک قصه‌ واقعی داشتم. فکرش را هم نمی‌کردم این کابوس‌های واقعی به سراغم بیاید.
شب «انیا» برایم قصه‌ی ابراهیم را گفت. از آتشی که به اذن خدا گلستان شد. صدای "انیا" آرامم می‌کرد. سرم را روی پایش گذاشته بودم. دیگرحوصله ی شمردن ستاره‌های آسمان را نداشتم.

سرم را به سمت «انیا» چرخاندم. پولک‌های لباسش پشت پلک‌های خسته‌ام مثل ستاره‌های آسمان می‌درخشید. دلم می‌خواست فقط درآغوش او باشم. ازبزرگی آسمان و دنیا می‌ترسیدم. دامن "انیا" مثل آسمانی کوچک و پرستاره می‌درخشید. اینجا جایم امن بود...

کتاب «نجمه پلاره» زندگی داستانی رزمنده شیردل لشکر زینبیون؛ شهید سیدافتخارحسین به قلم زهرا آقازاده نژاد در قطع رقطعی و ۲۱۶ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین