عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
آیت الله مکارم شیرازی در سومین شب قدر:
مرجع عالی‏قدر تقلید تاکید کردند: بعضی از گروه ها مانند وهابیت که نام اسلام را بر خود گذاشته اند چنان اسلام را تحریف کرده اند که نه شباهتی به قرآن و نه به اسلام دارد. این ها اسلام را کلا منحرف کردند و آن چه از اسلام دارد یک نماز دکوری است و بقیه کارهایشان بویی از اسلام نمی دهد.

وهابیون ، نماز را

عقیق: مراسم سومین شب قدر بامداد امروز ـ‌ چهارشنبه 10 مردادماه ـ در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهر مقدس قم با حضور «آیت‏الله العظمی ناصر مکارم‏شیرازی» برگزار شد.

این مراسم با دعای جوشن کبیر و مداحی مادحین اهل‎بیت(ع) آغاز و در ادامه «حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی» به ایراد سخن پرداخت.

سپس «آیت‎الله مکارم‎ شیرازی» در اجتماع شب زنده داران شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در خصوص غنیمت توفیق درک شب های قدر اظهار کردند: شب بیست و سوم آخرین شب قدر است که مقدرات در آن تعیین می شود. امیدوارم که قدر آخرین شب قدر را بدانید که معلوم نیست برای سال آینده چه کسانی توفیق درک این شب ها را داشته باشند. همانگونه که سال گذشته جمعی در بین ما بودند و امسال جای آن ها خالی است اکنون شما این فرصت را غنیمت شمارید.

ایشان در خصوص شبهه برخی افراد در خصوص رقم خوردن مقدرات الهی در شب قدر تصریح نمودند: بعضی افراد سوالی را مطرح می کنند که اگر در شب قدر مقدرات تعیین می شود بنابراین ما از خود اختیار نداریم. کسانی که چنین سوالی را مطرح می کنند توجه ندارند که مقدرات روی حساب و کتاب است، مثالی عرض می کنم وقتی یک نفر رئیس دولتی می شود و می خواهد وزیر و مسئولی انتخاب کند و مقدرات آن کشور را به دست آن افراد بدهد بر اساس یک حساب و کتاب این کار را انجام می دهد و آن کس را که لیاقت آن پست را دارد او را انتخاب می کند.

مفسر قرآن کریم در ادامه تاکید کردند: پس شب قدر هم خدا بر اساس لیاقت افراد مقدرات را به او می دهد و ما می آییم و شب قدر احیا می گیریم با این کار می خواهیم سطح لیاقت خود را پیش خدا بالا ببریم،توبه می کنیم،با امام زمان عج تجدید بیعت می کنیم،قرآن به سر میگیریم،در سایه قرآن می رویم،پس با این اعمال لیاقت خود را بیشتر می کنیم و خدا نیز بر اساس این لیاقت ها تقدر ما را مشخص می کند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به شرح بخش سوم کلمه قصار 147 امام علی(ع) به کمیل در نهج البلاغه پرداخته و افزودند: بخش سوم این حدیث امام علی(ع) به کمیل اشاره به وجود امام غائب(ع) است، امام می فرماید: خدایا من می دانم این زمین تو هرگز از حجت خالی نمی شود حال ظاهر و آشکار یا مخفی پنهان است.

ایشان در خصوص فایده امام غایب(ع) اظهار کردند: سوالی پیش می آید که فایده امام غایب(ع) چیست؟ با حدیثی از امام صادق(ع) جواب این سوال را می دهم و آن اینکه از امام صادق(ع) سوال شد که در دوران غیبت دست ما به دامن امام نمی رسد چه تاثیری دارد؟که امام فرمودند تاثیر آن مانند تاثیر آفتاب در پشت ابر است.

آیت‎الله مکارم‎شیرازی ادامه دادند: بنابراین نور آفتاب موجود زنده را نگه می دارد بادها و ابرها را به حرکت در می آورد و فواید زیادی دارد و این تابش مستقیم و غیر مستقیم هر دو اثرش یکی است با این تفاوت که در تابش مستقیم قرص خورشید دیده می شود. اما در تابش غیر مستقیم قرص خورشید دیده نمی شود و وجود امام عصر(عج) در دوران غیبت در دل های شیعیانی که آمادگی دارند دخل و تصرف می نماید و آنها را هدایت می کند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: حدیثی از کتاب کافی جلد اول داریم که ابو خالد کابلی می گوید خدمت امام باقر(ع) رسیدم و عرض کردم فدایت شوم می خواهم تفسیر این آیه را بدانیم که خدا می فرماید ایمان به خدا و پیامبر(ص) و نوری که ما نازل کرده ایم داشته باشید منظور از این نور چیست؟ و امام هم در پاسخ چندین بار قسم یاد می کنند که نوری که در این آیه به آن اشاره شده امامان خاندان پیامبر ص هستند این ها نور خدا هستند که خدا در میان مردم و در آسمان و زمین نازل کرده است.

ایشان همچنین در ادامه در خصوص معرفی استاد سیر و سلوک تصریح کردند: در پشت پرده غیبت امام کار هدایت را برعهده دارد و دل هایی که آمادگی دارند را هدایت می کنند. خیلی ها سوال می کنند و می گویند ما در سیر و سلوک نیاز به استادی دارم تا ما را هدایت کند حال چه استادی بالاتر از امام زمان(عج) داریم؟

مرجع تقلید شیعیان در ادامه گفتند: مهم این است دل را پاک کنید تا محبت امام زمان(عج) در دل ها جای گیرد و وقتی در قلب ها محبت آمد آن نور هم از پشت پرده غیبت رد این دل ها نفوذ پیدا میکند و در مسیر قرب الی الله پیش می رود.

ایشان نمونه به علت خالی نبودن زمین از حجت اشاره و بیان کردند: امام علی(ع) در این حدیث خطاب به کمیل می‏فرماید که زمین خالی از حجت الهی نمی شود برای این که تعلیمات دین اسلام از بین نرود و با گذشت زمان بوسیله بدعت گذاران و تفسیر به رای کنندگان مسیر اسلام عوض می شود باید یک مقام ثابت نورانی تعلیمات خالص اسلام را حفظ کند و امام غایب(ع) حافظ تعلیمات ناب و زالال اسلام است که با گذشت زمان تحریف نشود و تغییر پیدا نکند.

آیت‎الله مکارم‎شیرازی به تحریف اسلام تسوط وهابیت اشاره و تصریح کردند: امروز بعضی از گروه ها که نام اسلام را بر خود گذاشته اند مانند وهابیت چنان اسلام را تحریف کرده اند که نه شباهتی به قرآن و نه به اسلام دارد، کجای اسلام پیامبر ص گفتند مردم را ترور کنید؟ خود را انتحار کنید؟ این همه خون ریزی کنید، کشتار نمایید، قساوت کنید، این ها اسلام را کلا منحرف کردند و آن چه از اسلام دارد یک نماز دکوری است و بقیه کارهایشان بویی از اسلام نمی دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم درخصوص یاران امام زمان(عج) اظهار کردند: نکته دیگر این امام غایب یک اصحاب خاصی هم دارد که این اصحاب او را برای حفظ آیین اسلام کمک می کنند این اصحاب تعلیمات اسلام را منتقل می کنند، یقین داشته باشید که علمایی از اسلام بودند که با امام زمان(عج) و یا با اصحاب امام در ارتباط بودند، امام علی(ع) در این حدیث می گوید که آن گروهی هستند که عددشان کم است اما قدر و قیمتشان نزد خدا بسیار است آن ها کسانی هستند که آن چه دنیا پرستان می پرستند آن ها به آن بی اعتنا هستند و جسمشان در دنیا و روحشان در عالم ملکوت است وچنین افرادی در کنار امام غایب هستند و امام علی(ع) در ادامه می فرماید ای کاش می توانستم در زمان غیبت بودم و این ستارگان درخشان که در اطراف قرص ماه بودند را می دیدم.

ایشان در پایان سخنانشان در خصوص ارتباط معنوی به امام زمان(عج) اظهار داشتند:برادران، خواهران، جوانان عزیز شما هم اگر این مسیر را طی کنید مطمئن باشید به جایی می رسید که انوار هدایت امام زمان(عج) را در قلبتان احساس خواهید کرد و نورانیتی بیشتر از قبل پیدا می کنید از خدا بخواهید اتصال و ارتباط معنوی با امام زمان(عج) روز به روز قوی تر و محکمتر پیدا کنید و آن نور الهی در قلبتان تابان شود.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین