عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
روزی می‌خواند "یا اباعبدالله‌الحسین" و امروز نه می‌بیند، نه حرف می‌زند و نه می‌تواند راه برود؛ برایش دعا کنید.

عقیق:سال 53 در مرکز عترت و قرآن حوالی میدان خراسان در حضور "حاج‌مرتضی" و "حاج محسن طاهری" مداحی را آموخت. سال 62 به عضویت سپاه پاسداران درآمد؛ نوحه‌های او را رزمندگان جنگ از یاد نمی‌برند وقتی می‌خواند: رزمندگان عازم به میدان/ بهر دفاع از دین و قرآن. خاطره مجروحیت و مراسم ختمی که در لشکر برایش گرفتند را از یاد نمی‌برد و آخرین باری که او را دیدم با خنده و گریه توأمان برای ما تعریف می‌کرد.

پاهایش نای راه رفتن نداشتند و حنجره‌‌اش هم قدرت گذشته را از دست داده بود؛ مجتبی حبیبی پسرش بگفت این روزها "حاج یونس" نه هوشیاری دارد؛ توانایی حرفزدن و راه رفتن ندارد و بدون دستگاه قادر به نفس کشیدن هم نیست.

وقتی نام "یونس حبیبی" شنیده میشود ناخودآگاه آن نوحه زیبای «یا اباعبدالله‌الحسین» در ذهن هیئتی‌ها تداعی می‌شود؛ چقدر زنان و مردانی با آن نوحه بر سر و سینه زدند و کماکان هم در نوحه‌های ماندگار مرور می‌شود.

از پسرش پرسیدم که چقدر به "حاج یونس" سر می‌زنند و او پاسخ داد هنوز برخی از دوستانش فراموشش نکرده‌اند؛ محمدرضا، محسن و مرتضی طاهری" هم به بیمارستان آمده‌اند و هم تلفنی پیگیر بیماری‌ پدرم هستند. امیرعباسی، شیخ مصطفی کرمی، شیخ مهدی حسن‌آبادی و محمدحسین پویانفر هم به پدر سر می‌زنند؛ اما کسانی هم هستند که خبری از "حاج یونس" ندارند.

یادم می‌آید بعد از فلج‌شدن یک طرف بدنِ "حاج یونس" گپ و گفتی با او داشتیم وقتی سؤال کردم چهچیز بیشتر از همه خوشحالش می‌کند چشمهایش بارانی شد و شانه‌هایش لرزان؛ یک کلمه بیشتر نگفت: "شهادت".

بیستم خردادماه "یونس حبیبی" مداح اهل‌بیت دچار عارضه سکته مغزی شد و به کما رفت؛ کماکان در همین حالت و در بخش ICU بیمارستان ساسان بستری است. مجتبی حبیبی فرزندش در این باره به خبرنگار تسنیم، گفت: سکته مغزی علاوه بر هوشیاری پایین، عارضه‌های دیگری را به جسم پدرم اضافه کرده است؛ الان "حاج‌یونس" نه می‌تواند حرف بزند، نه تحرکی دارد و می‌تواند راهی برود و نه جایی را می‌بیند و حتی تنفس هم به واسطه دستگاه اتفاق می‌افتد.

"یونس حبیبی" به کما رفت

وی تأکید کرد: ضایعه مغزی که برای پدرم بوجود آمده، پزشکان اعتقاد دارند بازگشتی ندارد. در این چند ماه که تلاش کردند قدری ترمیم مغزی اتفاق افتاد،‌ به این واسطه می‌توانند بشنوند و دست ما را می‌فشارد و اشک می‌ریزد؛ کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. حتی پزشکان چند مرتبه امتحان کردند دستگاه را بکشند تا ببینند می‌تواند بدون دستگاه نفس بکشد، اما نتوانست؛ از هیئتی‌ها و دوستداران امام حسین(ع) درخواست دارم برای پدرم دعا کنند.

پسر یونس حبیبی درباره حضور پدرش در راهپیمایی اربعین، گفت:‌ پدرم دوست داشت در پیاده‌روی اربعین شرکت کند اما همان سال‌های رونق این راهپیمایی، ضایعه‌های جسمی اجازه نداد که در این جریان عظیم حسینی شرکت کند.

او در پایان اشاره کرد که پدرش بارها به او توصیه کرده که در مجالس و هیئت‌هایی مداحی کند که سخنران داشته باشد و از طی‌کردن در مداحی هم پرهیز کند.

 

منبع:تسنیم

مجتبی حبیبی فرزند یونسحبیبی یک کلیپی را در وصف پدرش خوانده که روز اربعین تحت عنوان «به یاد غمنامه» منتشر خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین