عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
وقتي جوانان ببينند كه در مساجد و حسينه هاي به آنها نياز است حتي اگر در قرائت مشكل دارند اما به آنها كمك خواهد شد تا مشكل قرائتشان برطرف شود اشتياق حضور و فعاليت در آنها به وجود مي آيد اگر به جوانان بگويند كه به مساجد و حسينيه ها بيايد اما همه كارهاي اصلي را بزرگان مجلس انجام دهند فايده اي نخواهد داشت.
عقیق: اين روزها هيئت ها و محافلي كه برنامه هاي شب هاي ماه رمضان و مخصوصا شب هاي قدر را برگزار مي كنند به دنبال اين هستند كه بهترين قاريان قران و مداحان را دعوت كنند تا محافلشان پر رونق باشد اما هستند هيئت هاي كوچك و پر باري كه بدور از اين دغدغه مراسم هاي زيبا و باشكوهي برگزار مي كنند.

هئيت جوانان منتظر المهدي يكي از اين هيئت ها است در گوشه اي از شهر و در محل امام زاده ابراهيم (ع)قم مشغول فعاليت است.

نكته قابل توجهي كه در اين هيئت وجود دارد اين است كه هيئت امناياي اين هيئت  در شب هاي قدر به جاي اينكه از قاريان به نام و يا حرفه اي استفاده كند جوانان محل را ترغيب مي كند حتي اگر تا حالا قرآن نخوانده اند در اين محافل حاضر شوند و قرآن بخوانند .

آقاي طباطبايي كه مسئول آموزش قرآن هيئت است وقتي جواني را مي بيند كه دوست دارد قرآن بخواند اما  حتي در روخواني قرآن مشكل داردبا روي باز از وي استقبال مي كند و او را به بعد ا ز رمضان موكول نمي كند وقتي جوان يا نوجوان و يا بزرگسالي قرآن مي خواند و در تلفظ اشكال دارد اورا راهنمايي ميكند و بعد از اتمام طوري اورا تشويق مي كند كه گويي قاري بين المللي قرآن است.

 
 
 
اين هيئت شجاعت و جسارت را به جوانان هديه مي دهد بر عكس بعضي ها كه جواني را به دليل اينكه نمي تواند قرآن بخواند او را مزمت مي كنند.

 آقاي طباطبايي مي گويد:هيئت منتظر المهدي 35سال است كه تاسيس شده و 30سال است كه در آن خدمت مي كند او خود را به عنوان غلط گير و كمك به كساني كه دوست دارند قرآن بخوانند معرفی می کند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا يك قاري حرفه اي  در هيئت نمي آورند تا او قرآن بخواند و بقيه از صوت او استفاده كنند وبه جاي آن از تك تك افراد حاضر با اينكه ميداند گاهي اشتباهات تلفظي و كلامي دارند ميخواهد قرآن بخوانند گفت:اين هيئت جنبه عمومي دارد از بچه 5ساله تا پيرمرد80ساله براي يادگيري قرآن مي ايند و بايد بخوانند تا اشكالات بر طرف شود در سطح شهر هستند مكان هايي كه قاريان بين المللي، قران قرائت كنند اما مكان هاي كمي وجود دارند كه از فردي كه در خواندن قرآن اشتباه دارد بخواهند قرآن بخواند.
 

 
 
بزرگان اين هيئت طوري باجوانان و نوجوان برخورد كرده اند كه از اينكه اشتباهات قرآني خود را سوال كنند هراسي ندارند،شب هاي قدر دراين هيئت نه تنها قرآن خوانده مي شود بلكه به قرآن عمل مي شود.

آقاي طباطبايي در ادامه گفتگو اظهار مي كند:طلب علم از هر عبادتي بيشتراست و قصد بزرگان هيئت اين است كه در شب هاي قدر جوانان و نوجوانان به دنبال يادگيري علم خواندن قرآن باشند وقتي جوانان ببينند كه در مساجد و حسينه هاي به آنها نياز است حتي اگر در قرائت مشكل دارند اما به آنها كمك خواهد شد تا مشكل قرائتشان برطرف شود اشتياق حضور و فعاليت در آنها به وجود مي آيد اگر به جوانان بگويند كه به مساجد و حسينيه ها بيايد اما همه كارهاي اصلي را بزرگان مجلس انجام دهند فايده اي نخواهد داشت.
 

 
از آقاي طباطبايي سوال كردم اگر هزينه اين را داشتيد كه مداح و قاري حرفه اي به هيئت بياوريد باز هم از همين جوان و نوجواناني كه در آغاز راه هستند براي قرائت قرآن در اين شبها  استفاده مي كرديد كه جواب جالبي شنيدم وي گفت:هم هزينه و هم موقعيت اين كار را داريم اما اين كار را نمي كنيم زيرا پيشرفت رادر اين جلسات ديده ايم.

دعاي جوشن كبير را افرادي در اين شب ها مي خوانند كه در سالهاس قبل جزء جوانان و نوجواناني بودند كه در قرادت مشكل داشتند اما كم كم حرفه اي شدند.
 
آقاي شريف آبادي كه اچار فرانسه هيئت هم محسوب مي شود در اين گفتگو شركت كردند وي بيان داشت: از نوجواني در اين هئيت حضور داشته است ،جوانان بايد در اين مجالس شركت كنند تا ياد بگيرند شايد اوايل از اينكه در جمع قرآن بخوانند خجالت بكشند اما به دليل رفتار مناسب بزرگان اكنون حافظ قرآن شدند.

 در بين گفتگو متوجه شديم كه جمعي از جوانان در حياط امامزاد مشغول آماده كرده شب شام غريبان هستند تازه فهميديم كه شام غريبان تمامي شعيان امشب است.

آقاي شريف آبادي مي گويد كه امروز دسته عزاداري امام علي(ع) داشتند و همچنين مراسم افطار اما اين خستگي باعث نشده شام غريبان امام علي(ع) فراموش شود.
 

 
   شبي كه ديگر زمين صداي ناله ها و صداي قدم هاي علي (ع) نمي شنود و نمي بيند و اين را جوانان هيئت يادشان بود و دسته كوچك و ساده اي راه انداخته بودند تا در كوچه هاي شهر به ياد كوچه هاي يتيمان يتيم شده آواي يتيمي شيعه را سر دهند.

منبع: بی باک
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ع ا
|
ROMANIA
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
اقای طباطبا یی استاد خوبی است و ما اعضای هیعت از انتشکر میکنیم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین