عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
سایت عماریار به مناسبت فرارسیدن ایّام اربعین حسینی بسته فیلمی را در قالب مستند برای نمایش توسط اکران کنندگان مردمی خود در سراسر کشور ارائه کرد. به گزارش «عماریار»، سایت عماریار به مناسبت فرارسیدن ایّام اربعین حسینی بسته فیلمی را در قالب‌ مستند برای نمایش توسط اکران کنندگان مردمی خود در سراسر کشور ارائه کرد.

عقیق: سایت عماریار به مناسبت فرارسیدن ایّام اربعین حسینی بسته فیلمی را در قالب مستند برای نمایش توسط اکران کنندگان مردمی خود در سراسر کشور ارائه کرد.

به گزارش «عماریار»، سایت عماریار به مناسبت فرارسیدن ایّام اربعین حسینی بسته فیلمی را در قالب‌ مستند برای نمایش توسط اکران کنندگان مردمی خود در سراسر کشور ارائه کرد.

بر این اساس، نخستین مستندی که برای بسته ویژه فیلم های درنظر گرفته شده «نار و انار» نام دارد. این مستند روایتگر مظلومیت روحانیت و اسلام خواهان شیعه در کشور آذربایجان است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل داده‌اند. موج اسلام خواهی به راه افتاده در این کشور با مشت آهنین سرکوب می‌شود که حتی پرچم‌های عزای اباعبدالله حسین (ع) نیز از آن در امان نیستند.

«ثانیه‌های انتظار» مستند دیگری است که روایتی از لحظات مبادله اسرای شهرهای فوعه و کفریا از زبان محمد سلیمان و احمد است که نزدیک به 764 روز فرزندان و همسران خود را ندیده‌اند، روز مبادله فرا می رسد ولی از قرار معلوم اتقافات دیگری هم در راه است.

دیگر مستند درنظر گرفته شده در این بسته فیلم «عابدان کُهَنز» نام دارد. این مستند روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 88 و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند.

سومین مستند بسته فیلم های ویژه ایام محرم«آخرین سفینه» نام دارد. این مستند روایتی از زندگی یک هم‌وطن کرد اهل سنت و ساکن شهر سنندج است که به دلیل ارادت خاصی که امام حسین(ع) دارد هر سال اربعین به آئین پیاده روی اربعین می رود.

دیگر مستند تدارک دیده شده برای اکران مردمی «پل» نام دارد. این مستند روایت گر اقدامات ضد تروریستی ارتش عراق در مبارزه با داعشی‌هاست. مستندساز با یکی از فرماندهان عراقی از زمانی که خانه و فرزندانش را ترک می‌کند تا عملیات‌های شبانه و روزانه علیه تروریست‌های تکفیری همراه می‌شود و فعالیت‌های ارتش این کشور را در قاب دوربین به تصویر می‌کشد.

«آنتراکت» انیمیشنی است که در این بسته فیلم قرار گرفته است. این انیمیشن برگرفته از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ 2014 غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته 13 کودک فلسطینی را هدف قرار دهد…

ششمین مستند بسته ویژه جشنواره عمار برای ایام محرم «مثلث مرگ» نام دارد که درباره عملیات عاشورا در عراق به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس در مهر۱۳۹۳ است که منجر به آزادسازی منطقه «جرف الصخر» از اشغال تکفیری‌های داعش و القاعده شد، منطقه‌ای که در جنوب بغداد و شمال کربلا قرار دارد.

در عملیات عاشورا که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌ دیده داعش و بیش از۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و لیست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ بمب‌گذاری نیز افشا شد.

مستند «راه دل» اثر دیگری است که روایت سفر پیاده‌روی کربلا مشتی اسماعیل است. در این مستند علاوه بر نمایش حال و هوای معنوی پیاده‌روی زائران اباعبدالله از نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی سفر مشتی اسماعیل به همراه دوست همیشگی‌اش نصیر به سوی کربلا و زیارت امام حسین (علیه‌السلام) در اربعین حسینی به تصویر کشیده می‌شود.

هشتمین مستند این بسته فیلم «هر سال اربعین» نام دارد. این مستند روایتگر داستان زوجی است که هر سال با هم به سفر اربعین می رفتند و خانم بعد از شهادت همسرش با پسرش راهی این سفر می شود….

مستند «رستاخیز» اثر دیگری است که بر اساس کتاب «فتح خون» نوشته شهید مرتضی آوینی و به مناسبت اربعین ساخته شده‌است. مستند «رستاخیز» توسط گروهی متشکل از 17 مستندساز ساخته شده است.

دهمین مستند بسته ویژه جشنواره عمار برای ایام محرم «رهروان فتح» نام دارد. این مستند روایتی است از مراسم باشکوه پیاده روی اربعین است که با دکلمه‌های شهیدسیدمرتضی آوینی در مورد کربلا بیان می‌شود…

مستند «معبر» دیگر اثر درنظر گرفته شده برای اکران مردمی است. این مستند روایتی متفاوت از پیاده روی اربعین حسینی از نگاه هشت سال دفاع مقدس که منجر به پیوند میان این دو حادثه بزرگ در قرن اخیر شده است.

آخرین اثر این بسته فیلم، فیلم کوتاه «سلام» نام دارد. در این فیلم کوتاه  می بینیم که با طولانی شدن بی‌خبری از پدر امید، در محل شایع است که او شهید شده، همه خانواده نگران و منتظرند و امید نذر میکند برای سلامتی پدر به هزار نفر سلام کند…

گفتنی است، علاقمندان می توانند جهت اکران، تماشا و دانلود این مستندها به سایت Ammaryar.Ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین