عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از برپایی موکب اربعین حسینی توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ۱۹ تا ۲۴ مهرماه در مرز شلمچه خبر داد.

عقیق:عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی در این موکب از تاریخ 19 تا 24 مهرماه در شلمچه مستقرشده و برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به تأکید حجت‌الاسلام‌ شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مبنی بر این‌که تشکل‌های شاهد و ایثارگر بازوان فکری و اجرایی بنیاد هستند، گفت: با توجه به این‌که ایشان بر هرچه باشکوه برگزار شدن این حرکت مردمی تاکید داشته‌اند، در سال جاری تصمیم گرفتیم باقوت بیشتری کار برپایی موکب اربعین را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم و در جهت کاهش هزینه‌ها برخی تشکل‌ها را تجمیع و برخی از برنامه‌ها را حذف کردیم و از اجرای برنامه‌های تکراری نیز خودداری شد.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: در سال جاری، هشت تشکل شاهد و ایثارگر در 150 متر فضا که برای برپایی موکب در نظر گرفته‌ شده است، دستاوردهای فرهنگی جامعه شاهد و ایثارگر کشور را باهدف ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نمایش می‌گذارند.

وی در خصوص فعالیت هریک از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در موکب اربعین حسینی گفت: انجمن خادمان شهدای حرم و منا برنامه‌های مختلفی از قبیل پخش صوت قرآن، مداحی، تبیین سبک زندگی امام حسین(ع)، طرح بیعت هر زائر با یک شهید، قرائت زیارت عاشورا به نیابت از شهید، موزه سیار و تفأل به وصیت‌نامه شهدا را برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کنند، همچنین کانون هنری نخبگان شاهد و ایثارگر برنامه نقاشی، خیاطی، خوشنویسی و سنج و دمام و کانون همبستگی فرزندان شاهد طرح زیارت به نیابت از شهدا و خانه فرهنگی هنری آفتاب، مسابقه عکاسی شور حسینی و چندین نمایش را برگزار می‌کنند.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تصریح کرد: جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی 10 هزار پیشانی‌بند و 10 هزار بسته فرهنگی، بنر و پوستر مرتبط و تعداد دو هزار ماسک تنفسی به بازدیدکنندگان اهدا می‌کنند و تشکل پیام‌آوران ایثار، ارتباط با زوار خارجی از طریق روایتگری به پنج زبان رسمی دنیا، توزیع چفیه و سربند، تفأل به شهدا و توزیع بسته‌های فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی در ارتباط با فعالیت سایر تشکل‌های حاضر در این حرکت عظیم مذهبی افزود: انجمن کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر با ارائه صنایع‌دستی و برپایی ایستگاه صلواتی، مجمع جهانی زنان ایثارگر با اجرای نمایش خیابانی با موضوع اربعین در مسیر پیاده‌روی و جمعیت یادگاران اسوه‌های ایثار، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، عاشورا و دفاع از حرم، ارائه گزیده وصیت‌نامه شهدا و عکس شهدا و روایت‌گری و ... را انجام می‌دهند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین