عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:
حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه مبلغان و مداحان اربعین با ادب اسلامی با زائران رفتار کنند، گفت: قصد قربت مهم ترین وظیفه روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات است. نیت ها باید پاک و مخلصانه باشد.‌

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در همایش «روحانیون و مداحان عتبات سال ۱۳۹۸» که امروز (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد با بیان اینکه خداوند توفیق عظیمی به روحانیون و مداحان کاروان های عتبات داده است، گفت: اهمیت این موضوع را افرادی درک می کنند که به هر دلیلی از همراهی با کاروان های عتبات محروم شده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) افزود: درک مخاطب بهترین راهکار برای خدمت رسانی بیشتر به زائران است. باید بررسی کنیم تا هر زائر چه دردی دارد و با درک این درد، برای او سخنرانی کند.

وی ادامه داد: شناخت نیاز مخاطب ضروری است. در این زمینه باید ارتباط روحی خوبی با مخاطب داشت. گفتارمان باید صادقانه باشد و عالم عامل باشیم. برای نمونه اگر کسی اهل نماز شب نیست، کمتر درباره فضیلت نماز شب سخنرانی کند.

نواب تاکید کرد: روحانیون کاروان ها مطالب لطیف گونه و جُنگ گونه داشته باشند و در لابلای سخنانشان از مطالب اینچنینی استفاده کنند تا زمینه ارتباط بهتر با مخاطب فراهم شود.

وی گفت: صبر و شکیبایی از نیازهای سخنرانی مطلوب و مفید است. با ادب اسلامی با زائران رفتار کنید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: از واژه های انرژی زا استفاده کنید تا میزان تاثیرپذیری مخاطب را از سخنان خود بیشتر کنید.

وی افزود: روحانیون و مداحان باید مبلغ دین باشند و از خودشان نگویند. ماموریت ما این است که مبلغ دین باشیم و در این زمینه از روش مقام‌معظم رهبری تبعیت کنیم.

نواب یادآور شد: قصد قربت مهم ترین وظیفه روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات است. نیت ها باید پاک و مخلصانه باشد.‌ چشم روحانیون و مداحان باید فقط به خدا باشد.

وی گفت: ارزیابی عملکرد روحانیون و مداحان جزو وظایف همیشگی ما است تا کسانی که عملکرد بهتری دارند بیشتر از وجودشان استفاده شود.‌

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: ما همیشه در حوزه عتبات جذب داریم و تلاش داریم در زمینه عمره نیز این اتفاق بیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فردی توانایی داشته باشد و سنش زیر ۷۵ سال باشد از وجودش استفاده می شود. ولی اگر کسی توانایی نداشته باشد ولو سنش، زیر ۴۵ سال باشد از او استفاده نمی شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین