عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
حجت الاسلام صراف:
حجت‌الاسلام عباس صراف گفت: براساس نقل تاریخی، اولین فردی که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرد عبیدالله بن حر جوفی بود. او کنار قبر خاک بر سر ریخت اما فایده‌ای نداشت زیرا در زمان لازم امام را همراهی نکرده بود.

عقیق:جلسه دوم، مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیأت بیت‌الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام عباس صراف و مدیحه‌سرایی منصـور ارضـی، ابوالفضل بختیاری،‌ مصطفی روحانی و عزیز اسماعیلی برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام عباس صراف در این مراسم طی سخنرانی اظهار داشت: تمام آیاتی که امام حسین(ع) در مسیر حرکت به سمت کوفه خواندند، دارای پیام است. نگاه‌های حضرت با دیگران متفاوت است، ایشان در یک منزلگاه نگاهی به وهب نصرانی می‌کنند و زندگی او را کاملاً تغییر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فرد تحلیل‌گر، تنها به فعل امام توجه نمی‌کند و چرایی آن‌ها را نیز می‌نویسد، تصریح کرد: عبید‌الله بن حر جوفی  جزء شخصیت‌هایی است که امام زمانی که از مدینه حرکت کردند، برروی او حساب ویژه‌ای کرده بودند و از ارکان قیام محسوب می‌شد تا زمانی که حضرت را دور زد. او وضعیت مالی و موقعیت اجتماعی خوبی داشت اما زمانی که فضا را آماده دید، رها کرد و به منزل قصر بنی مقاتل رفت.

صراف با اشاره به اینکه زمانی که مانع ورود امام حسین(ع) به کوفه شدند، ایشان سراغ برخی افراد را گرفتند، یکی از آن‌ها عبید‌الله بن حر جوفی بود، تصریح کرد: حضرت بعد از این که ماجرای او را شنید فردی را فرستاد تا او را نزد حضرت بیاورند اما باز او نیامد. حضرت فرمودند: عیبی ندارد ما می‌رویم و از «حر ریاحی» اذن گرفتند و به نزد عبیدالله بن حر جوفی رفتند.

این سخنران مذهبی گفت: عبیدالله بازهم توجیه سیاسی، فقهی و ... آورد و نپذیرفت و در نهایت گفت: من دختر زیاد دارم، ابن زیاد آن‌ها را بعد از من بسیار اذیت می‌کند، در این هنگام امام حسین(ع) بسیار گریه کردند. حضرت فرمودند: اینقدر دور شو تا صدای غربت من، پسرفاطمه را نشنوی که اگر بشنوی و نیایی، فردای قیامت تو را با صورت در آتش خواهد انداخت. او گفت: ترجیح می‌دهم دور شوم و صدای غربتت را نشنوم.

وی ادامه داد: عبیدالله زمانی که به خود آمد امام سجاد(ع) بدن امام حسین(ع) را دفن کرده بود. به کربلا آمد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی با این نقل تاریخی معتقد بود اولین فردی که امام حسین(ع) را زیارت کرده است جابر نبوده بلکه عبیدالله بن حر جوفی بوده است. او سؤال کرده بود؟ این قبر پسر رسول خداست، کسی نبود به او بگوید که شما همراهی نکردید که این چنین شد. در تاریخ نقل شده است خاک برسر ریخت و حتی نقل شده است سر خود را شکاند اما چه فایده‌ای داشت!

صراف اضافه کرد: بعد از این واقعه حرفی از عبیدالله دیگر نیست که چه زمانی مرد و کجا دفن شد زیرا سر ماندگاری در عالم با حسین بودن است.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 910

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
لبیک یا حسین ع
خادم الحسین(ع)
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
1
لبیک یا حسین (ع)
عشاق الحسین(ع)
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
1
لبیک یا حسین (ع)
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین