عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
رستم‌نژاد بيان كرد:
عضو هيئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالميه با اشاره به اينكه راه آسمان در شب قدر دو طرفه باز است، اظها كرد: در اين شب فرشتگان، ملائكه و قرآن از آسمان به زمين نازل می‌شوند و از سويی ديگر اميرالمومنين علی(ع) به آسمان عروج پيدا می‌كنند.

عقیق: حجت‌الاسلام و‌المسلمين مهدی رستم‌نژاد، عضو هيئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالميه  به تقارن شب شهادت امام علی(ع) با شب قدر اشاره كرد و گفت: شب قدر شب نزول قرآن است و حقيقت قرآن نيز اهل‌بيت(ع) هستند. در اين ميان امام علی(ع) قرآن ناطق است و در شب نزول اين كتاب آسمانی نيز به شهات می‌رسند.

وی تقارن شب شهادت امام علی(ع) با شب نزول قرآن را دارای پيوند معناداری دانست و گفت: عدم اين تقارن در شهادت ساير بزرگان نمی‌تواند از ارزش و اعتبار وجودی آنان بكاهد ولی در اين تقارن نيز پيوند معناداری وجود دارد.

حجت‌الاسلام رستم‌نژاد با اشاره به اينكه راه آسمان در شب قدر دو طرفه باز است، اظها كرد: در اين شب فرشتگان، ملائكه و قرآن از آسمان به زمين نازل می‌شوند و از سويی ديگر اميرالمومنين علی(ع) به آسمان عروج پيدا می‌كنند.

عضو هيئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالميه در بخش ديگری از سخنان خود به غربت حضرت علی(ع) نه تنها در 25 سال سكوت و خانه نشينی خود بلكه در دورانی كه در صحنه‌های نبرد در كنار پيامبر(ص) حضور داشتند اشاره كرد.

وی به كلامی از پيامبر اكرم(ص) در ارتباط با حضرت علی(ع) مبنی بر اينكه «من تمام صفات تو را نمی‌گويم زيرا می‌ترسم كه افرادی از امت تو را خدا بدانند» اشاره و عنوان كرد: تنهايی امام علی(ع) از آن جهت است كه افراد زمان ايشان از درك وجود و شخصيت مباركشان عاجز بودند و اين عدم درك و شناخت سختی‌های بسياری را برای امير‌المؤمنين(ع) ايجاد می‌كرد.

   حجت‌الاسلام رستم‌نژاد با اشاره به سخنی از امام علی‌(ع) كه می‌فرمايند: «اين سينه صندوقچه‌ای از علم است ولی من اهلش را نمی‌يابم» اظهار كرد: اينكه امام اهل علم را نمی‌يايند گويای تنهايی ايشان است. اوج و رفعت امام علی(ع)، ايشان را در زمان خود تنها كرده بود.

 عضو هيئت علمی جامعة المصطفی(ٌص) العالميه در بخش ديگری از سخنان خود به نحوه رفتار امير‌المومنين‌(ع) با دشمنان خود اشاره و عنوان كرد: اين امام والا مقام نمايشگاهی از جوانمردی در برابر دشمنان خود هستند.

وی به حضور ايشان در صحنه جنگ اشاره و عنوان كرد: در جنگ صفين هنگامی كه آب به دست دشمن بود سربازان اميرالمؤمنين از آب محروم بودند اما وقتی آب به دست امام علی(ع) افتاد حتی خود عمر‌و‌عاص نيز می‌دانست كه ايشان آب را آزاد خواهند گذاشت.    


منبع: ایکنا

211008     


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین