عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
نظر رهبر انقلاب ، مراجع عظام و علما درباره عَلَم هیئت ها چیست؟
همه ماجرا از یک خبر شروع شد: " علم کشی روز سوم امام حسین (ع) در کرج ممنوع شد." اولین کسی که به این خبر واکنش نشاد داد هادی جانفدا از شعرای آیینی ساکن کرج بود. او در صفحه شخصی اش ضمن اشاره به تاریخچه این مراسم ، به برخورد های تند امنیتی با عزاداران سیدالشدا و دسته جات اعتراض کرد. مخاطب اصلی این اعتراض هم دادستان فردیس بود .

همه ماجرا از یک خبر شروع شد: " علم کشی روز سوم امام حسین (ع) در کرج ممنوع شد." اولین کسی که به این خبر واکنش نشاد داد هادی جانفدا از شعرای آیینی ساکن کرج بود. او در صفحه شخصی اش ضمن اشاره به تاریخچه این مراسم ، به برخورد های تند امنیتی با عزاداران سیدالشدا و دسته جات اعتراض کرد. مخاطب اصلی این اعتراض هم دادستان فردیس بود . پس از این پست اینستاگرامی ، بقیه کاربران فضای مجازی اعم از سخنرانان و مداحان و هیئتی ها این خط خبری را دنبال کردند و به این ماجرا واکنش نشان دادند. 

انتشار کلیپ سخنرای رهبر انقلاب در جمع طلاب و نام بردن ایشان از عَلَم ، انتشار فیلمی از ادای احترام آیت الله صافی گلپایگانی به عَلَم هیئت ، راه اندازی پویش سرودن شعر درباره عَلَم و علامت هیئت توسط شعرا بخشی از واکنش ها به این اتفاق بود.

در دوازدهمین نوبت هیئت آنلاین ، در گفت و گوی تصویری با هادی جانفدا ، حجت الاسلام شیخ مهدی شریف و حجت الاسلام معماریان به بررسی این ماجرا پرداخته ایم که در ادامه می بینید:

 

تعداد بازدید : 258

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آقاجون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
2
من اهل علم نیستم و سن و سالم از اینکارها گذشته..اما در مراسم عاشورا همراه با خانواده دیدم..هر علم حداقل ۲۰ ۳۰ جوان رو به خودش مشغول کرده..خیلی کیف کردم..این خیلی ظرفیت خوبی است که جوان تر ها با این کار به امام حسین ارادت میورزند...چرا برخی فکر میکنند بیشتر از بقیه میفهمند؟؟؟؟
مجتبي صنعتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
2
باسلام و احترام : و تشكر از سايت عقيق بابت نشر اين مطلب مهم : ما اين حركت پست مسئولين را محكوم مي كنيم انشالله جوابشون با قمر منير بني هاشم عليه السلام اين جلسه قدمتي 30 ساله دارد خاكبرسر مسئوليني كنم كه عوض خدمت كردن به مردم با اعتقادات آنها بازي مي كنند . پليسي را ديدم كه داره ماشين عزاداران امام حسين را بدليل بد پارك كردن جريمه ميكند(البته اتومبيل هيچ مشكلي ايجاد نكرده بود ) صاحب اتومبيل در حالي كه دمام در دستش بود داشت التماس مي كرد كه چرا جريمه مي نمايي چرا پليس در مواقع نياز و وظيفه اش بخوبي عمل نمي نمايد. فقط گيرش به عزاداري است البته بايد بابت همكاري عده اي پليس هاي خوب هم تشكر كرد
يكي از علماي موثق تعريف كرده بود كه اوايل انقلاب عده اي مي روند محضر خميني كبير رحمه الله عليه مي گويند كه آقا حالا كه انقلاب شده عزاداري را اصلاح و علم كشي را جمع كنيم كه آقا در جوابشون مي فرمايند با اعتقادات مردم كار نداشته باشيد .
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
1
از بچگی وقتی علامتها رو میدیم یاد امام حسین و اهل بیت میفتادیم..واقعا منظور این اقایون چی بوده..دادستان فردیس چه فکری با خودش کرده...
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
1
چرا از رضا خان قاجار انتقاد میکنین..اول از علم شروع میشه..بعد کم کم به طبل و سنج و زنجیر زنی میرسه و بعد کم کم به سینه زنی و روضه خوانی میرسه و همه چیز رو ازمون میگیرن...ایت الله وحید خراسانی توی حسینه خودشون یه علامت زیبا و قشنگ دارن که همیشه زیر این علامت میشینن و عکسهاش هم موجود هست..واقعا استان البرز هیچ مشکل دیگه ایی نداشته..بزرگترین مشکل استان البرز علم کشی بوده....
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین